18. Enige reël kragtens artikel 119A van die Doeane- en Aksynswet, 1964, uitgevaardig of enige wysiging of intrekking of invoeging in sodanige reël gedurende die tydperk 1 September 2013 tot en met 30 September 2014 verval nie uit hoofde van artikel 119A(3) van daardie Wet nie. Wysiging van artikel 1 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 21 van Wet 136 van 1991, paragraaf 1 van Goewermentskennisgewing 2695 van 8 November 1991, artikel 12 van Wet 136 van 1992, artikel 1 van Wet 61 van 1993, artikel 22 van Wet 97 van 1993, artikel 9 van Wet 20 van 1994, artikel 18 van Wet 37 van 1996, artikel 23 van Wet 27 van 1997, artikel 34 van Wet 34 van 1997, artikel 81 van Wet 53 van 1999, artikel 76 van Wet 30 van 2000, artikel 64 van Wet 59 van 2000, artikel 65 van Wet 19 van 2001, artikel 148 van Wet 60 van 2001, artikel 114 van Wet 74 van 2002, artikel 47 van Wet 12 van 2003, artikel 164 van Wet 45 van 2003, artikel 43 van Wet 16 van 2004, artikel 92 van Wet 32 van 2004, artikel 8 van Wet 10 van 2005, artikel 101 van Wet 31 van 2005, artikel 40 van Wet 9 van 2006, artikel 77 van Wet 20 van 2006, artikels 81 en 108 van Wet 8 van 2007, artikel 104 van Wet 35 van 2007, artikel 68 van Wet 3 van 2008, artikel 104 van Wet 60 van 2008, artikel 33 van Wet 18 van 2009, artikel 119 van Wet 7 van 2010, artikel 26 van Wet 8 van 2010, artikel 129 van Wet 24 van 2011, artikel 271 van Wet 28 van 2011, gelees met paragraaf 196 van Bylae 1 by daardie Wet, artikel 145 van Wet 22 van 2012 en artikel 165 van Wet 31 van 2013 19. (1) Artikel 1 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig— (a) deur in subartikel (1) die volgende omskrywings na die omskrywing van ‘‘belastingtydperk’’ in te voeg: ‘‘ ‘belastingvry-winkel’ soos bepaal Doeanebeheer;’’; ‘‘ ‘bergingspakhuis’ soos bepaal in artikel 1 van die Wet op Doeane- beheer;’’; in artikel 1 van die Wet op (b) deur in subartikel (1) die omskrywing van ‘‘Doeane- en Aksynswet’’ te skrap; (c) deur in subartikel (1) die omskrywing van ‘‘doeanebeheerdegebied’’ deur die volgende omskrywing te vervang: ‘‘ ‘doeanebeheerdegebied’ ’n ‘doeanebeheergebied’ soos bepaal in artikel [21A(1A) of (1)]1 van die [Doeane- en Aksynswet] Wet op Doeanebeheer;’’; (d) deur in subartikel (1) die omskrywing van ‘‘doeanebeheerdegebied-onder- neming’’ te skrap; 5 10 15 20 25 30 35 (e) deur in subartikel (1) die volgende omskrywing voor die omskrywing van 40 ‘‘donasie’’ in te voeg: ‘‘ ‘doeanegesag’ soos bepaal in artikel 1 van die Wet op Doeane- beheer;’’; (f) deur in subartikel (1) die omskrywing van ‘‘gelisensieerde doeane- en aksynsopslagpakhuis’’ te skrap; 45 (g) deur in subartikel (1) die omskrywing van ‘‘inkomend reg- en belastingvrye winkel’’ te skrap; (h) deur in subartikel (1) in paragraaf (a) van die omskrywing van ‘‘inset- belasting’’ subparagraaf (ii) deur die volgende subparagraaf te vervang: ‘‘(ii) die ondernemer op die invoer van goed deur [hom] daardie 50 ondernemer; of’’; (i) deur in subartikel (1) die volgende omskrywing na die omskrywing van ‘‘insetbelasting’’ in te voeg; ‘‘ ‘invoer’, met betrekking tot goed, wanneer goed— (a) die Republiek binnekom; of (b) vir binnelandse gebruik of ’n doeaneprosedure geklaar word voor 55 die aankoms van die goed in die Republiek, ingevolge die Wet op Doeanebeheer;’’; 26 No. 38406 Act No. 44 of 2014 GOVERNMENT GAZETTE, 20 January 2015 Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 26 designated as a Special Economic Zone in terms of section 23 or 24 of the Special Economic Zones Act;’’; (j) by the substitution in subsection (1) for the definition of ‘‘Industrial Development Zone (IDZ) operator’’ of the following definition: ‘‘[‘Industrial Development Zone (IDZ) operator’ has the meaning assigned thereto in section 21A(1A) or (1) of the Customs and Excise Act] ‘IDZ operator’ means an operator defined in section 1 of the Special Economic Zones Act;’’; (k) by the substitution in subsection (1) in paragraph (a) of the definition of ‘‘input tax’’ for subparagraph (ii) of the following subparagraph: ‘‘(ii) the vendor on the importation of goods by [him] that vendor; or’’; 5 10 (l) by the deletion in subsection (1) of the definition of ‘‘licensed customs and excise storage warehouse’’; (m) by the insertion in subsection (1) of the following definitions after the 15 definition of ‘‘services’’: ‘‘ ‘SEZ’ means an area designated as a Special Economic Zone in terms of the Special Economic Zones Act; ‘SEZ enterprise’ means an SEZ enterprise as defined in section 1 of the Customs Control Act to the extent to which it is carried on in a customs controlled area;’’; 20 (n) by the insertion in subsection (1) of the following definition after the definition of ‘‘South African Revenue Service’’: ‘‘ ‘Special Economic Zones Act’ means the Special Economic Zones Act, 2014 (Act No. 16 of 2014);’’; 25 (o) by the insertion in subsection (1) of the following definition after the definition of ‘‘Stamp Duties Act’’: ‘‘ ‘storage warehouse’ has the meaning assigned thereto in section 1 of the Customs Control Act;’’; (p) by the insertion in subsection (1) of the following definition after the 30 definition of ‘‘tax fraction’’: ‘‘ ‘tax free shop’ has the meaning assigned thereto in section 1 of the Customs Control Act;’’. (2) Paragraphs (a), (b), (c), (d), (e), (f), (g), (h), (i), (j), (l), (m), (n), (o) and (p) of subsection (1) come into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014 (Act No. 31 of 2014), takes effect. 35 Amendment of section 7 of Act 89 of 1991, as amended by section 23 of Act 136 of 1991, section 14 of Act 136 of 1992, section 23 of Act 97 of 1993, section 33 of Act 37 of 1996, section 165 of Act 45 of 2003 and section 94 of Act 32 of 2004 20. (1) Section 7 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— 40 (a) by the substitution in subsection (1) for paragraph (b) of the following paragraph: ‘‘(b) on the importation of any goods [into the Republic] by any person on or after the commencement date; and’’; (b) by the substitution in subsection (3) for paragraphs (a), (b) and (d) of the 45 following paragraphs: ‘‘(a) Where any goods manufactured in the Republic, being of a class or kind subject to excise duty or environmental levy under Part 2 or 3 of Schedule No. 1 to the [Customs and] Excise Duty Act, have been supplied at a price which does not include such excise duty or environmental levy and tax has become payable in respect of the supply in terms of subsection (1)(a), value-added tax shall be levied and paid at the rate of 14 per cent for the benefit of the National Revenue Fund on an amount equal to the amount of such excise duty or environmental levy which, subject to any rebate of such excise duty or environmental levy under the said Act, is paid. 50 55 STAATSKOERANT, 20 Januarie 2015 Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 No. 38406 27 Wet No. 44 van 2014 27 deur in subartikel (1) die omskrywing van ‘‘Kontroleur’’ te skrap; (j) (k) deur in subartikel (1) die omskrywing van ‘‘ ’n Nywerheidsontwikkelingsone (NOS)’’ deur die volgende omskrywing te vervang: ‘‘[‘ ’n Nywerheidsontwikkelingsone (NOS)’ soos bepaal in artikel 21A(1A) of (1) van die Doeane- en Aksynswet] ‘NOS’ ’n nywerheids- ontwikkelingsone voorgeskryf in ’n gebied ingevolge artikel 23 of 24 van die ‘Special Economic Zones Act’ as ’n Spesiale Ekonomiese Sone aangewys;’’; 5 (l) deur in subartikel (1) die omskrywing van ‘‘nywerheidsontwikkelingsone operateur’’ deur die volgende omskrywing te vervang: 10 ‘‘[‘nywerheidsontwikkelingsone operateur’ soos bepaal ingevolge artikel 21A(1A) of (1) van die Doeane- en Aksynswet] ‘NOS operateur’ ’n operateur in artikel 1 van die ‘Special Economic Zones Act’ omskryf;’’; (m) deur in subartikel (1) die volgende omskrywings na die omskrywing van 15 ‘‘Republiek’’ in te voeg: ‘‘ ‘SES’ ’n gebied ingevolge die ‘Special Economic Zones Act’ as ’n Spesiale Ekonomiese Sone aangewys; ‘SES onderneming’ ’n ‘SES onderneming’ soos omskryf in artikel 1 van die Wet op Doeanebeheer namate dit in ’n doeanebeheerdegebied bedryf word;’’; 20 (n) deur in subartikel (1) die volgende omskrywing na die omskrywing van ‘‘skip op vreemde vaart’’ in te voeg: ‘‘ ‘Special Economic Zones Act’ die ‘Special Economic Zones Act, 2014’ (Wet No. 16 van 2014);’’; 25 (o) deur in subartikel (1) die volgende omskrywing na die omskrywing van ‘‘werknemersorganisasie’’ in te voeg; ‘‘ ‘Wet op Aksynsreg’ die Wet op Aksynsreg, 1964 (Wet No. 91 van 1964);’’; (p) deur in subartikel (1) die volgende omskrywings na die omskrywing van 30 ‘‘Wet op die Beheer van Aandeleblokke’’ in te voeg; ‘‘ ‘Wet op Doeanebeheer’ die Wet op Doeanebeheer, 2014 (Wet No. 31 van 2014);’’; ‘‘ ‘Wet op Doeanereg’ die Wet op Doeanereg, 2014 (Wet No. 30 van 2014);’’. (2) Paragrawe (a), (b), (c), (d), (e), (f), (g), (i), (j), (k), (l), (m), (n), (o) en (p) van subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Wet op Doeanebeheer, 2014 (Wet No. 31 van 2014), in werking tree. Wysiging van artikel 7 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 23 van Wet 136 van 1991, artikel 14 van Wet 136 van 1992, artikel 23 van Wet 97 van 1993, artikel 33 van Wet 37 van 1996, artikel 165 van Wet 45 van 2003 en artikel 94 van Wet 32 van 2004 35 40 20. (1) Artikel 7 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig— (a) deur in subartikel (1) paragraaf (b) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(b) op die invoer van goed [in die Republiek] deur enige persoon op of 45 na die aanvangsdatum; en’’; (b) deur in subartikel (3) paragrawe (a), (b) en (d) deur die volgende paragrawe te vervang: ‘‘(a) Waar goed wat in die Republiek vervaardig is, synde van ’n klas of soort wat ingevolge Deel 2 of 3 van Bylae 1 by die [Doeane- en Aksynswet] Wet op Aksynsreg aan aksynsreg of omgewingsheffing onderworpe is, gelewer is teen ’n prys wat bedoelde aksynsreg of omgewingsheffing nie insluit nie en belasting ten opsigte van die lewering ingevolge subartikel (1)(a) betaalbaar geword het, word belasting op toegevoegde waarde teen die koers van 14 persent gehef en betaal ten bate van die Nasionale Inkomstefonds op ’n bedrag gelyk aan die bedrag van bedoelde aksynsreg of omgewingsheffing wat, behoudens ’n korting van bedoelde aksynsreg of omgewingsheffing kragtens die vermelde Wet, betaalbaar is. 50 55 60 28 No. 38406 Act No. 44 of 2014 GOVERNMENT GAZETTE, 20 January 2015 Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 28 (b) The tax payable in terms of paragraph (a) shall be paid by the person liable in terms of the [Customs and] Excise Duty Act for the payment of the said excise duty or environmental levy. levy and the payment of (d) [Subject to this Act, the provisions of the Customs and Excise Act relating to the clearance of goods subject to excise duty or environmental that excise duty or environmental levy shall mutatis mutandis have effect as if enacted in this Act] The tax on the clearance of goods subject to excise duty or environmental levy shall be recovered or refunded in terms of the relevant provisions of the Excise Duty Act, as if the tax were an excise duty or environmental levy contemplated in that Act, whether or not the said provisions apply for the purposes of any excise duty or environmen- tal levy levied in terms of that Act.’’. (2) Subsection (1) comes into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014, takes effect. Amendment of section 8 of Act 89 of 1991, as amended by section 24 of Act 136 of 1991, paragraph 4 of Government Notice 2695 of 8 November 1991, section 15 of Act 136 of 1992, section 24 of Act 97 of 1993, section 11 of Act 20 of 1994, section 20 of Act 46 of 1996, section 25 of Act 27 of 1997, section 83 of Act 53 of 1999, section 67 of Act 19 of 2001, section 151 of Act 60 of 2001, section 166 of Act 45 of 2003, section 95 of Act 32 of 2004, section 102 of Act 31 of 2005, section 172 of Act 34 of 2005, section 42 of Act 9 of 2006, section 79 of Act 20 of 2006, section 27 of Act 36 of 2007, section 106 of Act 60 of 2008, section 91 of Act 17 of 2009, section 120 of Act 7 of 2010, section 131 of Act 24 of 2011, section 146 of Act 22 of 2012 and section 166 of Act 31 of 2013 21. (1) Section 8 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— (a) by the substitution in subsection (24) for the words preceding the further proviso of the following words: ‘‘For the purposes of this Act, a vendor, being [a customs controlled area] an SEZ enterprise or an IDZ operator in a customs controlled area, shall be deemed to supply goods in the course or furtherance of an enterprise where movable goods are temporarily removed from a place in a customs controlled area to a place outside the customs controlled area, situated in the Republic, if those goods are not returned to the customs controlled area within 30 days of its removal, or within a period approved in writing by the [Controller] customs authority: Provided that this subsection shall not apply where those movable goods are supplied by the [customs controlled area] SEZ enterprise or IDZ operator, prior to the expiry of the relevant prescribed time period:’’; and 5 10 15 20 25 30 35 (b) by the substitution in subsection (24) for paragraph (a) of the further proviso 40 of the following paragraph: ‘‘(a) goods that are [deemed to have been imported under paragraph (i) of the proviso to section 13(1)] cleared for home use in terms of the Customs Control Act; or’’. (2) Subsection (1) comes into operation on the date on which the Customs Control 45 Act, 2014, takes effect. Amendment of section 11 of Act 89 of 1991, as amended by section 27 of Act 136 of 1991, Government Notice 2695 of 8 November 1991, section 17 of Act 136 of 1992, section 27 of Act 97 of 1993, section 13 of Act 20 of 1994, section 28 of Act 27 of 1997, section 89 of Act 30 of 1998, section 85 of Act 53 of 1999, section 77 of Act 30 of 2000, section 43 of Act 5 of 2001, section 153 of Act 60 of 2001, section 169 of Act 45 of 2003, section 46 of Act 16 of 2004, section 98 of Act 32 of 2004, section 21 of Act 9 of 2005, section 105 of Act 31 of 2005, section 44 of Act 9 of 2006, section 81 of Act 50 STAATSKOERANT, 20 Januarie 2015 Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 No. 38406 29 Wet No. 44 van 2014 29 (b) Die belasting wat ingevolge paragraaf (a) betaalbaar is, word betaal deur die persoon wat ingevolge die [Doeane- en Aksynswet] Wet op Aksynsreg aanspreeklik is vir die betaling van genoemde aksynsreg of omgewingsheffing. (d) [Behoudens die bepalings van hierdie Wet, is die bepalings van die Doeane- en Aksynswet met betrekking tot die klaring van goed wat aan aksynsreg of omgewingsheffing onderworpe is en die betaling van daardie aksynsreg of omgewingsheffing, mutatis mutandis van toepassing asof dit in hierdie Wet verorden is] Die belasting op die klaring van goed wat aan aksynsreg of omgewings- heffing onderworpe is, moet verhaal word of terugbetaal word ingevolge die toepaslike bepalings van die Wet op Aksynsreg, asof die belasting ’n aksynsreg of omgewingsheffing beoog in daardie Wet is, hetsy die bedoelde bepalings van toepassing is al dan nie vir die doeleindes van enige aksynsreg of omgewingsheffing ingevolge daardie Wet gehef.’’. (2) Subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Wet op Doeanebeheer, 2014, in werking tree. Wysiging van artikel 8 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 24 van Wet 136 van 1991, paragraaf 4 van Goewermentskennisgewing 2695 van 8 November 1991, artikel 15 van Wet 136 van 1992, artikel 24 van Wet 97 van 1993, artikel 11 van Wet 20 van 1994, artikel 20 van Wet 46 van 1996, artikel 25 van Wet 27 van 1997, artikel 83 van Wet 53 van 1999, artikel 67 van Wet 19 van 2001, artikel 151 van Wet 60 van 2001, artikel 166 van Wet 45 van 2003, artikel 95 van Wet 32 van 2004, artikel 102 van Wet 31 van 2005, artikel 172 van Wet 34 van 2005, artikel 42 van Wet 9 van 2006, artikel 79 van Wet 20 van 2006, artikel 27 van Wet 36 van 2007, artikel 106 van Wet 60 van 2008, artikel 91 van Wet 17 van 2009, artikel 120 van Wet 7 van 2010, artikel 131 van Wet 24 van 2011, artikel 146 van Wet 22 van 2012 en artikel 166 van Wet 31 van 2013 21. (1) Artikel 8 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig— (a) deur in subartikel (24) die woorde wat die verdere voorbehoudsbepaling voorafgaan deur die volgende woorde te vervang: ‘‘By die toepassing van hierdie Wet word ’n ondernemer wat ’n [doeanebeheerdegebied-ondernemer] SES onderneming of ’n [nywer- heidsontwikkelingsone] NOS operateur in ’n doeanebeheerdegebied is, geag goed in die loop of ter bevordering van ’n onderneming te lewer waar roerende goed tydelik verskuif word van ’n plek in ’n doeane- beheerdegebied na ’n plek buite die doeanebeheerdegebied geleë in die Republiek, indien daardie goed nie binne 30 dae van daardie verskuiwing, of binne ’n tydperk skriftelik goedgekeur deur die [Kontroleur] doeanegesag na die doeanebeheerdegebied terugkeer nie: Met dien verstande dat hierdie subartikel nie van toepassing is nie waar daardie roerende goed deur die [doeanebeheerdegebied-onderneming] SES onderneming of NOS-operateur gelewer word voordat die betrokke voorgeskrewe tydperk verval:’’; en (b) deur in subartikel (24) paragraaf (a) van die verdere voorbehoudsbepaling deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(a) goed wat [kragtens paragraaf (i) van die voorbehoudsbepaling tot artikel 13(1) geag word ingevoer te wees] ingevolge die Wet op Doeanebeheer vir binnelandse gebruik geklaar is; of’’. (2) Subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Wet op Doeanebeheer, 2014, in werking tree. Wysiging van artikel 11 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 27 van Wet 136 van 1991, Goewermentskennisgewing 2695 van 8 November 1991, artikel 17 van Wet 136 van 1992, artikel 27 van Wet 97 van 1993, artikel 13 van Wet 20 van 1994, artikel 28 van Wet 27 van 1997, artikel 89 van Wet 30 van 1998, artikel 85 van Wet 53 van 1999, artikel 77 van Wet 30 van 2000, artikel 43 van Wet 5 van 2001, artikel 153 van Wet 60 van 2001, artikel 169 van Wet 45 van 2003, artikel 46 van Wet 16 van 2004, artikel 98 van Wet 32 van 2004, artikel 21 van Wet 9 van 2005, artikel 105 van Wet 31 van 2005, artikel 44 van Wet 9 van 2006, artikel 81 van Wet 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 30 No. 38406 Act No. 44 of 2014 GOVERNMENT GAZETTE, 20 January 2015 Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 30 20 of 2006, section 105 of Act 35 of 2007, section 29 of Act 36 of 2007, Government Notice R.1024 in Government Gazette 32664 of 30 October 2009, section 134 of Act 24 of 2011 and section 169 of Act 31 of 2013 22. (1) Section 11 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— (a) by the substitution in subsection (1) for paragraph (c) of the following 5 paragraph: ‘‘(c) the goods (being movable goods) are supplied to a lessee or other person under a rental agreement, charter party or agreement for chartering, if the goods are used exclusively in an export country or by [a customs controlled area] an SEZ enterprise or an IDZ operator in a customs controlled area: Provided that this subsection shall not apply where a ‘motor car’ as defined in section 1 is supplied to [a person located] an SEZ enterprise or an IDZ operator in a customs controlled area;’’; 10 (b) by the substitution in subsection (1) for paragraph (h) of the following 15 paragraph: ‘‘(h) the goods consist of fuel levy goods referred to in Fuel Item Levy numbers 195.10.03, 195.10.17, 195.20.01 and 195.20.03 in Part 5A of Schedule No. 1 to the [Customs and] Excise Duty Act; or’’; (c) by the substitution in subsection (1) for paragraph (hA) of the following 20 paragraph: ‘‘(hA) the goods consist of petroleum oil and oils obtained from bituminous minerals, known as crude, referred to in Heading No. 27.09 in Chapter 27 of Schedule No. 1 to the Customs [and Excise] Duty Act when supplied for the purpose of being refined for the production of fuel levy goods as defined in section 1 of the [Customs and ]Excise Duty Act; or’’; (d) by the substitution in subsection (1) for paragraph (l) of the following paragraph: ‘‘(l) the goods consist of illuminating kerosene (marked) intended for use as fuel for illuminating or heating, referred to in Fuel Item Levy number 195.10.13 in Part 5A of Schedule No. 1 to the [Customs and] Excise Duty Act and are not mixed or blended with another substance; or’’; 25 30 (e) by the substitution in subsection (1)(m) for the words preceding subparagraph 35 (i) of the following words: ‘‘a vendor supplies movable goods, (excluding any ‘motor car’ as defined in section 1), in terms of a sale or instalment credit agreement to [a customs controlled area] an SEZ enterprise or an IDZ operator in a customs controlled area and those goods are physically delivered to that [customs controlled area] SEZ enterprise or IDZ operator in a customs controlled area either—’’; (f) by the substitution in subsection (1) for paragraph (mA) of the following paragraph: ‘‘(mA) a vendor supplies fixed property situated in a customs controlled area to [a customs controlled area] an SEZ enterprise or an IDZ operator under any agreement of sale or letting or any other agreement under which the use or permission to use such fixed property is granted;’’; 40 45 (g) by the substitution in subsection (1) for paragraph (u) of the following 50 paragraph: ‘‘(u) the supply of goods, other than the supply of goods by [an inbound duty and] a tax free shop, which have been imported and [entered] cleared for storage in a [licensed Customs and Excise] storage warehouse but have not been [entered] cleared for home [con- sumption] use; or’’; 55 (h) by the substitution in subsection (1) for paragraph (v) of the following paragraph: ‘‘(v) the supply of goods by [an inbound duty and] a tax free shop:’’; STAATSKOERANT, 20 Januarie 2015 Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 No. 38406 31 Wet No. 44 van 2014 31 20 van 2006, artikel 105 van Wet 35 van 2007, artikel 29 van Wet 36 van 2007, Goewermentskennisgewing R.1024 in Staatskoerant 32664 van 30 Oktober 2009, artikel 134 van Wet 24 van 2011 en artikel 169 van Wet 31 van 2013 22. (1) Artikel 11 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig— (a) deur in subartikel (1) paragraaf (c) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(c) die goed (wat roerende goed is) gelewer word aan ’n huurder of ander persoon kragtens ’n huurooreenkoms, vragkontrak of ooreenkoms vir vervragting, indien die goed uitsluitlik in ’n uitvoerland of deur ’n [doeanebeheerdegebied-ondernemer] SES onderneming of ’n nywerheidsontwikkelingsone operateur in ’n doeanebeheerdegebied gebruik word: Met dien verstande dat hierdie subartikel nie van toepassing is waar ’n ‘motor’ soos omskryf in artikel 1 gelewer is aan ’n [persoon] SES onderneming of NOS operateur in ’n doeanebeheerdegebied;’’; (b) deur in subartikel (1) paragraaf (h) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(h) die goed bestaan uit brandstofheffinggoedere bedoel in Brandstof Item Heffing nommers 195.10.03, 195.10.17, 195.20.01 en 195.20.03 in Deel 5A van Bylae No. 1 by die [Doeane- en Aksynswet] Wet op Aksynsreg; of’’; (c) deur in subartikel (1) paragraaf (hA) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(hA) die goed bestaan uit petroleumolies en olies verkry van bitumineuse minerale, bekend as ru, bedoel in Opskrif No. 27.09 in Hoofstuk 27 [van Deel 1] van Bylae No. 1 by die [Doeane- en Aksynswet] Wet op Doeanereg wanneer gelewer vir die doel om geraffineer te word vir die produksie van brandstofheffinggoedere soos in artikel 1 van die [Doeane- en Aksynswet] Wet op Aksynsreg omskryf; of’’; (d) deur in subartikel (1) paragraaf (l) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(l) die goed bestaan uit ligkeroseen (gemerk) bedoel vir gebruik as brandstof vir verligting of verhitting, bedoel in Brandstof Item Heffing nommer 195.10.13 in Deel 5A van Bylae No. 1 by die [Doeane- en Aksynswet] Wet op Aksynsreg en nie met ’n ander stof gemeng of vermeng is nie; of’’; 5 10 15 20 25 30 (e) deur in subartikel (1)(m) die woorde wat subparagraaf (i) voorafgaan deur die 35 volgende woorde te vervang: ‘‘ ’n ondernemer lewer roerende goed (uitgesluit enige ‘motor’ soos omskryf in artikel 1), ingevolge ’n verkoop of paaiementkredietooreen- koms aan ’n [doeanebeheerdegebied-ondernemer] SES onderneming of ’n [nywerheidsontwikkelingsone] NOS operateur in ’n doeanebeheerde- gebied en daardie goed word fisies afgelewer aan daardie [doeane- beheerdegebied-ondernemer] SES onderneming of [’n nywerheids- ontwikkelingsone] NOS operateur in [die doeanebeheergebied] ’n doeanebeheerdegebied, of—’’; (f) ‘‘(mA) ’n ondernemer deur in subartikel (1) paragraaf (mA) deur die volgende paragraaf te vervang: lewer vaste eiendom geleë in ’n doeane- beheerdegebied aan ’n [doeanebeheerdegebied-ondernemer] SES onderneming of ’n [nywerheidsontwikkelingsone] NOS operateur ingevolge ’n verkoop- of verhuringsooreenkoms of enige ander ooreenkoms waaronder die gebruik of toestemming om daardie vaste eiendom te gebruik, verskaf word;’’; (g) deur in subartikel (1) paragraaf (u) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(u) die lewering van goed, behalwe die lewering van goed deur ’n [inkomend reg- en belastingvrye winkel] belastingvry-winkel, wat ingevoer is en vir stoor in ’n [gelisensieerde Doeane- en Aksynsbergingstoor] bergingspakhuis geklaar is maar nie vir [tuisverbruik] binnelandse gebruik geklaar is nie; of’’; (h) deur in subartikel (1) paragraaf (v) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(v) die lewering van goed deur ’n [inkomend reg- en belastingvrye winkel] belastingvry-winkel:’’; 40 45 50 55 60 32 No. 38406 Act No. 44 of 2014 GOVERNMENT GAZETTE, 20 January 2015 Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 32 (i) by the substitution in subsection (2) for paragraph (e) of the following paragraph: ‘‘(e) the services comprise the transport of goods or any ancillary transport services supplied directly in connection with the exporta- tion from the Republic or the importation [into the Republic] of goods or the movement of goods through the Republic from one export country to another export country, where such services are supplied directly to a person who is not a resident of the Republic and is not a vendor, otherwise than through an agent or other person; or’’; and (j) by the substitution in subsection (2) for paragraph (k) of the following paragraph: ‘‘(k) the services are physically rendered elsewhere than in the Republic or to [a customs controlled area] an SEZ enterprise or an IDZ operator in a customs controlled area; or’’. (2) Subsection (1) comes into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014, takes effect. Amendment of section 12 of Act 89 of 1991, as amended by section 18 of Act 136 of 1992, section 14 of Act 20 of 1994, section 22 of Act 37 of 1996, section 69 of Act 19 of 2001, section 154 of Act 60 of 2001, section 117 of Act 74 of 2002, section 99 of Act 32 of 2004, section 45 of Act 9 of 2006, section 82 of Act 20 of 2006, section 109 of Act 60 of 2008, section 147 of Act 22 of 2012 and section 170 of Act 31 of 2013 23. (1) Section 12 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended by the substitution in paragraph (k) for the words preceding the proviso of the following words: ‘‘the supply of goods in the Republic by any person that is not a resident of the Republic and that is not a vendor, other than the supply of goods by [an inbound duty and] a tax free shop, which have not been [entered] cleared for home [consumption] use:’’. (2) Subsection (1) comes into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014, takes effect. Amendment of section 13 of Act 89 of 1991, as amended by section 29 of Act 136 of 1991, section 19 of Act 136 of 1992, section 15 of Act 20 of 1994, section 30 of Act 27 of 1997, section 34 of Act 34 of 1997, section 86 of Act 53 of 1999, section 70 of Act 19 of 2001, section 155 of Act 60 of 2001, section 170 of Act 45 of 2003, section 100 of Act 32 of 2004, section 106 of Act 31 of 2005, section 110 of Act 60 of 2008, section 135 of Act 24 of 2011, section 271 of Act 28 of 2011, read with item 112 of Schedule 1 to that Act and section 171 of Act 31 of 2013 24. (1) Section 13 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— (a) by the substitution in subsection (1) for the words preceding the proviso of the following words: ‘‘For the purposes of this Act the importation of goods shall be deemed to [be imported into the Republic] take place on the date [on which the goods are] contemplated in section 22 of the Customs Duty Act, regardless of whether or not customs duty is payable or a rebate of customs duty is granted in terms of the [provisions of the] Customs [and Excise] Duty Act [deemed to be imported:].’’; 5 10 15 20 25 30 35 40 45 (b) by the deletion in subsection (1) of the proviso; (c) by the substitution in subsection (2) for the words preceding paragraph (a) of the following words: ‘‘For the purposes of this Act the value to be placed on the importation of goods [into the Republic] shall be deemed to be—’’; 50 (d) by the substitution in subsection (2) for paragraph (a) of the following paragraph: ‘‘(a) [where such goods are entered or are required to be entered for home consumption in terms of the Customs and Excise Act,] the value [thereof] of such goods for customs duty purposes, in terms of the Customs Duty Act, plus any duty levied, in terms of the [said] 55 STAATSKOERANT, 20 Januarie 2015 Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 No. 38406 33 Wet No. 44 van 2014 33 (i) (j) deur in subartikel (2) paragraaf (e) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(e) die dienste bestaan uit die vervoer van goed of enige aanvullende vervoerdienste wat gelewer word regstreeks in verband met die uitvoer uit die Republiek of die invoer [in die Republiek] van goed of die beweging van goed deur die Republiek van ’n uitvoerland na ’n ander uitvoerland, waar daardie dienste gelewer word regstreeks aan ’n persoon wat nie ’n inwoner van die Republiek is nie en nie ’n ondernemer is nie, behalwe deur ’n agent of ’n ander persoon; of’’; en deur in subartikel (2) paragraaf (k) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(k) die dienste fisies elders as in die Republiek gelewer word of aan ’n [doeanebeheerdegebied-ondernemer] SES onderneming of ’n [nywerheidsontwikkelingsone] NOS operateur in ’n doeane- beheerdegebied; of’’. 5 10 (2) Subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Wet op Doeane- 15 beheer, 2014, in werking tree. Wysiging van artikel 12 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 18 van Wet 136 van 1992, artikel 14 van Wet 20 van 1994, artikel 22 van Wet 37 van 1996, artikel 69 van Wet 19 van 2001, artikel 154 van Wet 60 van 2001, artikel 117 van Wet 74 van 2002, artikel 99 van Wet 32 van 2004, artikel 45 van Wet 9 van 2006, artikel 82 van Wet 20 van 2006, artikel 109 van Wet 60 van 2008, artikel 147 van Wet 22 van 2012 en artikel 170 van Wet 31 van 2013 20 23. (1) Artikel 12 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig deur in paragraaf (k) die woorde wat die voorbehoudsbepaling voorafgaan deur die volgende woorde te vervang: 25 ‘‘die lewering van goed in die Republiek deur enige persoon wat nie ’n inwoner van die Republiek is nie en wat nie ’n ondernemer is nie, behalwe die lewering van goed deur ’n [inkomend reg- en belastingvrye winkel] belastingvry-winkel, wat nie vir [tuisverbruik] binnelandse gebruik geklaar is nie:’’. (2) Subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Wet op Doeanebeheer, 30 2014, in werking tree. Wysiging van artikel 13 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 29 van Wet 136 van 1991, artikel 19 van Wet 136 van 1992, artikel 15 van Wet 20 van 1994, artikel 30 van Wet 27 van 1997, artikel 34 van Wet 34 van 1997, artikel 86 van Wet 53 van 1999, artikel 70 van Wet 19 van 2001, artikel 155 van Wet 60 van 2001, artikel 170 van Wet 45 van 2003, artikel 100 van Wet 32 van 2004, artikel 106 van Wet 31 van 2005, artikel 110 van Wet 60 van 2008, artikel 135 van Wet 24 van 2011, artikel 271 van Wet 28 van 2011, gelees met paragraaf 112 van Bylae 1 by daardie Wet en artikel 171 van Wet 31 van 2013 35 24. (1) Artikel 13 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word 40 hierby gewysig— (a) deur in subartikel (1) die woorde wat die voorbehoudsbepaling voorafgaan deur die volgende woorde te vervang: ‘‘By die toepassing van hierdie Wet word die invoer van goed geag [in die Republiek ingevoer te wees] plaas te vind op die datum [waarop die goed] beoog in artikel 22 van die Wet op Doeanereg, hetsy doeanereg betaalbaar is of ’n korting van doeanereg toegestaan word ingevolge [die bepalings van] die [Doeane- en Aksynswet geag word ingevoer te word:] Wet op Doeanereg al dan nie.’’; (b) deur in subartikel (1) die voorbehoudsbepaling te skrap; (c) deur in subartikel (2) die woorde wat paragraaf (a) voorafgaan deur die volgende woorde te vervang: ‘‘By die toepassing van hierdie Wet word die waarde wat geplaas moet word op die invoer van goed [in die Republiek,] geag—’’; (d) deur in subartikel (2) paragraaf (a) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(a) [waar daardie goed ingevolge die Doeane- en Aksynswet vir binnelandse verbruik geklaar word of geklaar moet word,] die waarde [daarvan] van daardie goed vir doeaneregdoeleindes ingevolge die Wet op Doeanereg te wees, plus enige reg ingevolge 45 50 55 34 No. 38406 Act No. 44 of 2014 GOVERNMENT GAZETTE, 20 January 2015 Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 34 Customs Duty Act in respect of the importation of such goods, plus 10 per cent of the said value; or’’; (e) by the substitution for subsection (2A) of the following subsection: ‘‘(2A) The value to be placed on the importation of goods [into the Republic] which have been [imported and entered] cleared for storage in a [licensed Customs and Excise] storage warehouse but have not been [entered] cleared for home [consumption] use shall be deemed to be the greater of the value determined in terms of subsection (2)(a) or the value of acquisition determined under section 10(3) if those goods while stored in that storage warehouse are supplied to any person before being [entered] cleared for home [consumption] use.’’; 5 10 (f) by the substitution in subsection (2B) for the words preceding paragraph (a) of the following words: ‘‘Notwithstanding subsection (2), importation of goods [into the Republic] where—’’; the value to be placed on the 15 (g) by the substitution in subsection (5) for paragraph (a) of the following paragraph: ‘‘(a) for the collection (in such manner as the Commissioner may determine) by a SARS official, or the Managing Director of the South African Post Office Limited on behalf of the Commissioner, of the tax payable in terms of this Act in respect of the importation of any goods [into the Republic]; and’’; and (h) by the substitution for subsection (6) of the following subsection: ‘‘(6) [Subject to this Act, the provisions of the Customs and Excise Act relating to the importation, transit, coastwise carriage and clearance of goods and the payment and recovery of duty shall mutatis mutandis apply as if enacted in this Act, whether or not the said provisions apply for the purposes of any duty levied in terms of the Customs and Excise Act.] The tax on importation of goods shall be recovered or refunded in terms of the Customs Duty Act as if the tax were an import duty contemplated in section 18 of that Act, regardless of whether or not the said section applies for the purposes of any import duty levied in terms of that Act.’’. (2) Subsection (1) comes into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014, takes effect. Amendment of section 16 of Act 89 of 1991, as amended by section 30 of Act 136 of 1991, section 21 of Act 136 of 1992, section 30 of Act 97 of 1993, section 16 of Act 20 of 1994, section 23 of Act 37 of 1996, section 32 of Act 27 of 1997, section 91 of Act 30 of 1998, section 87 of Act 53 of 1999, section 71 of Act 19 of 2001, section 156 of Act 60 of 2001, section 172 of Act 45 of 2003, section 107 of Act 31 of 2005, section 47 of Act 9 of 2006, section 83 of Act 20 of 2006, section 83 of Act 8 of 2007, section 106 of Act 35 of 2007, section 30 of Act 36 of 2007, section 29 of Act 8 of 2010, section 137 of Act 24 of 2011, section 148 of Act 22 of 2012 and section 173 of Act 31 of 2013 20 25 30 35 40 25. (1) Section 16 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— (a) by the substitution in subsection (2) for paragraph (d) of the following 45 paragraph: ‘‘(d) a bill of entry or other document prescribed in terms of the Customs and Excise Act together with the receipt for the payment of the tax in relation to the said importation have been delivered (including by means of an electronic delivery mechanism) in accordance with that Act and are held by the vendor making that deduction, [or by his agent as contemplated in section 54(3)(b)] at the time that any return in respect of that importation is furnished; or’’; (b) by the insertion in subsection (2) after paragraph (d) of the following paragraph: 50 55 ‘‘(dA) a bill of entry or other document prescribed in terms of the Customs and Excise Act as contemplated in section 54(2A) is held by the agent, and a statement as contemplated in section 54(3)(b) STAATSKOERANT, 20 Januarie 2015 Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 No. 38406 35 Wet No. 44 van 2014 35 [bedoelde] die Wet op Doeanereg ten opsigte van die invoer van daardie goed gehef, plus 10 persent van bedoelde waarde; of’’; (e) deur subartikel (2A) deur die volgende subartikel te vervang: ‘‘(2A) Die waarde geplaas te word op die invoer van goed [in die Republiek] wat [ingevoer en] geklaar is vir stoor in ’n [gelisensieerde doeane- en aksynsopslagpakhuis] bergingspakhuis maar nie vir binnelandse [verbruik] gebruik geklaar is nie, word geag die grootste van die waarde ingevolge subartikel (2)(a) bepaal of die waarde van verkryging kragtens artikel 10(3) bepaal te wees indien daardie goed, terwyl hulle in daardie [opslagpakhuis] bergingspakhuis gestoor word, verskaf word aan enige persoon voordat hulle vir binnelandse [verbruik] gebruik geklaar word.’’; 5 10 (f) deur in subartikel (2B) die woorde wat paragraaf (a) voorafgaan deur die volgende woorde te vervang: ‘‘Ondanks subartikel (2) is die waarde geplaas te word op die invoer van goed [in die Republiek] waar—’’; 15 (g) deur in subartikel (5) paragraaf (a) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(a) vir die invordering (op die wyse wat die Kommissaris mag bepaal) deur ’n SAID-amptenaar, of die Besturende Direkteur van die Suid-Afrikaanse Poskantoor Beperk ten behoewe van die Kommissaris van die belasting betaalbaar ingevolge hierdie Wet ten opsigte van die invoer van goed [in die Republiek]; en’’; en (h) deur subartikel (6) deur die volgende subartikel te vervang: ‘‘(6) [Die bepalings van die Doeane- en Aksynswet met betrekking tot die invoer, deurvoer, kusvervoer en klaring van goed en die betaling en verhaling van enige reg is, behoudens die bepalings van hierdie Wet, mutatis mutandis van toepassing asof dit in hierdie Wet verorden is, ongeag of bedoelde bepalings vir die doeleindes van enige reg wat ingevolge die Doeane- en Aksynswet gehef word van toepassing is al dan nie.] Die belasting op invoer van goed sal ingevolge die Wet op Doeanereg verhaal word of terugbetaal word asof die belasting ’n invoerreg beoog in artikel 18 van daardie Wet was, hetsy die bedoelde artikel van toepassing is vir doeleindes van enige invoerreg ingevolge daardie Wet gehef, al dan nie.’’. 20 25 30 (2) Subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Wet op Doeane- 35 beheer, 2014, in werking tree. Wysiging van artikel 16 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 30 van Wet 136 van 1991, artikel 21 van Wet 136 van 1992, artikel 30 van Wet 97 van 1993, artikel 16 van Wet 20 van 1994, artikel 23 van Wet 37 van 1996, artikel 32 van Wet 27 van 1997, artikel 91 van Wet 30 van 1998, artikel 87 van Wet 53 van 1999, artikel 71 van Wet 19 van 2001, artikel 156 van Wet 60 van 2001, artikel 172 van Wet 45 van 2003, artikel 107 van Wet 31 van 2005, artikel 47 van Wet 9 van 2006, artikel 83 van Wet 20 van 2006, artikel 83 van Wet 8 van 2007, artikel 106 van Wet 35 van 2007, artikel 30 van Wet 36 van 2007, artikel 29 van Wet 8 van 2010, artikel 137 van Wet 24 van 2011, artikel 148 van Wet 22 van 2012 en artikel 173 van Wet 31 van 2013 25. (1) Artikel 16 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig— die (a) deur in subartikel (2) paragraaf (d) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(d) ’n klaringsbrief of ander dokument wat ingevolge die Doeane- en Aksynswet voorgeskryf is tesame met die kwitansie vir die betaling invoer, van ooreenkomstig daardie Wet [voorgelê] gelewer is (insluitend deur middel van ’n elektroniese leweringsmeganisme) en deur die ondernemer wat die aftrekking doen, [of deur sy agent soos in artikel 54(3)(b) beoog,] gehou word wanneer ’n opgawe ten opsigte van bedoelde invoer verstrek word; of’’; (b) deur in subartikel (2) na paragraaf (d) die volgende paragraaf in te voeg: belasting met betrekking bedoelde tot ‘‘(dA) ’n klaringsbrief of ander dokument wat ingevolge die Doeane- en Aksynswet voorgeskryf is soos beoog in artikel 54(2A) deur die agent gehou word, en ’n verklaring soos in artikel 54(3)(b) beoog, 40 45 50 55 60 36 No. 38406 Act No. 44 of 2014 GOVERNMENT GAZETTE, 20 January 2015 Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 36 is held by the vendor at the time that any return in respect of that importation is furnished; or’’; and (c) by the substitution for the proviso to subsection (2) of the following proviso: ‘‘: Provided that where a tax invoice or debit note or credit note in relation to that supply has been provided in accordance with this Act, or a bill of entry or other document has been delivered (including by means of an electronic delivery mechanism) in accordance with the Customs and Excise Act, as the case may be, the Commissioner may determine that no deduction for input tax in relation to that supply or importation shall be made unless that tax invoice or debit note or credit note or that bill of entry or other document is retained in accordance with the provisions of section 55 and Part A of Chapter 4 of the Tax Administration Act.’’. (2) Subsection (1) comes into operation on 1 April 2015. Amendment of section 16 of Act 89 of 1991, as amended by section 30 of Act 136 of 1991, section 21 of Act 136 of 1992, section 30 of Act 97 of 1993, section 16 of Act 20 of 1994, section 23 of Act 37 of 1996, section 32 of Act 27 of 1997, section 91 of Act 30 of 1998, section 87 of Act 53 of 1999, section 71 of Act 19 of 2001, section 156 of Act 60 of 2001, section 172 of Act 45 of 2003, section 107 of Act 31 of 2005, section 47 of Act 9 of 2006, section 83 of Act 20 of 2006, section 83 of Act 8 of 2007, section 106 of Act 35 of 2007, section 30 of Act 36 of 2007, section 29 of Act 8 of 2010, section 137 of Act 24 of 2011, section 148 of Act 22 of 2012, section 173 of Act 31 of 2013 and section 25 of this Act 5 10 15 20 26. (1) Section 16 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— (a) by the substitution in subsection (2) for the words preceding paragraph (a) of 25 the following words: ‘‘No deduction of input tax in respect of a supply of goods or services, the importation of any goods [into the Republic] or any other deduction shall be made in terms of this Act, unless—’’; (b) by the substitution in subsection (2) for paragraph (c) of the following 30 paragraph: ‘‘(c) [sufficient] records are maintained as required by section 20(8) where the supply is a supply of second-hand goods or a supply of goods as contemplated in section 8(10) and in either case is a supply to which that section relates; or’’; (c) by the substitution in subsection (2) for paragraphs (d) and (dA) of the following paragraphs: ‘‘(d) a [bill of entry] release notification or other document prescribed in terms of the Customs [and Excise] Control Act together with the receipt for the payment of the tax in relation to the said importation have been delivered (including by means of an electronic delivery mechanism) in accordance with that Act and are held by the vendor making that deduction, at the time that any return in respect of that importation is furnished; or (dA) a [bill of entry] release notification or other document prescribed in terms of the Customs [and Excise] Control Act as contemplated in section 54(2A) is held by the agent, and a statement as contemplated in section 54(3)(b) is held by the vendor at the time that any return in respect of that importation is furnished; or’’; (d) by the substitution for the proviso to subsection (2) of the following proviso: ‘‘: Provided that where a tax invoice or debit note or credit note in relation to that supply has been provided in accordance with this Act, or a [bill of entry] release notification or other document has been delivered (including by means of an electronic delivery mechanism) in accordance 35 40 45 50 STAATSKOERANT, 20 Januarie 2015 Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 No. 38406 37 Wet No. 44 van 2014 37 deur die ondernemer gehou word wanneer ’n opgawe ten opsigte van bedoelde invoer verstrek word; of’’; en (c) deur die voorbehoudsbepaling tot voorbehoudsbepaling te vervang: subartikel (2) deur die volgende ‘‘Met dien verstande dat waar ’n belastingfaktuur of debietnota of kredietnota met betrekking tot bedoelde lewering ooreenkomstig hierdie Wet verstrek is, of ’n klaringsbrief of ander dokument ooreenkomstig die Doeane- en Aksynswet gelewer is (insluitend deur middel van ’n elektroniese leweringsmeganisme), na gelang van die geval, die Kommissaris kan bepaal dat geen aftrekking vir insetbelasting met betrekking tot daardie lewering of invoer gedoen word nie tensy die belastingfaktuur of debietnota of kredietnota of die klaringsbrief of ander dokument behou is ooreenkomstig die bepalings van artikel 55 en Deel A van Hoofstuk 4 van die Wet op Belastingadministrasie.’’. (2) Subartikel (1) tree op 1 April 2015 in werking. Wysiging van artikel 16 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 30 van Wet 136 van 1991, artikel 21 van Wet 136 van 1992, artikel 30 van Wet 97 van 1993, artikel 16 van Wet 20 van 1994, artikel 23 van Wet 37 van 1996, artikel 32 van Wet 27 van 1997, artikel 91 van Wet 30 van 1998, artikel 87 van Wet 53 van 1999, artikel 71 van Wet 19 van 2001, artikel 156 van Wet 60 van 2001, artikel 172 van Wet 45 van 2003, artikel 107 van Wet 31 van 2005, artikel 47 van Wet 9 van 2006, artikel 83 van Wet 20 van 2006, artikel 83 van Wet 8 van 2007, artikel 106 van Wet 35 van 2007, artikel 30 van Wet 36 van 2007, artikel 29 van Wet 8 van 2010, artikel 137 van Wet 24 van 2011, artikel 148 van Wet 22 van 2012, artikel 173 van Wet 31 van 2013 en artikel 25 van hierdie Wet 26. (1) Artikel 16 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig— (a) deur in subartikel (2) die woorde wat paragraaf (a) voorafgaan deur die volgende woorde te vervang: ‘‘Geen aftrekking van insetbelasting ten opsigte van ’n lewering of die invoer van enige goedere [in die Republiek] gedoen, of enige ander aftrekking, mag ingevolge hierdie Wet gemaak word nie, tensy—’’; (b) deur in subartikel (2) paragraaf (c) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(c) [voldoende] aantekeninge gehou word soos deur artikel 20(8) vereis waar die lewering ’n lewering van tweedehandse goed is of ’n lewering van goed in artikel 8(10) beoog en in die een of die ander geval ’n lewering is waarop daardie artikel betrekking het; of’’; (c) deur in subartikel (2) paragrawe (d) en (dA) deur die volgende paragrawe te vervang: ‘‘(d) ’n [klaringsbrief] vrystellingskennisgewing of ander dokument wat ingevolge die [Doeane- en Aksynswet] Wet op Doeanebeheer voorgeskryf is tesame met die kwitansie vir die betaling van die belasting met betrekking tot bedoelde invoer, ooreenkomstig daardie Wet gelewer is (insluitend deur middel van ’n elektroniese leweringsmeganisme) en deur die ondernemer wat die aftrekking doen, gehou word wanneer ’n opgawe ten opsigte van bedoelde invoer verstrek word; of (dA) ’n [klaringsbrief] vrystellingskennisgewing of ander dokument wat ingevolge die [Doeane- en Aksynswet] Wet op Doeanebeheer voorgeskryf is soos beoog in artikel 54(2A) deur die agent gehou word, en ’n verklaring soos in artikel 54(3)(b) beoog, deur die ondernemer gehou word wanneer ’n opgawe ten opsigte van bedoelde invoer verstrek word; of’’; (d) deur die voorbehoudsbepaling tot subartikel (2) deur die volgende voorbe- houdsbepaling te vervang: ‘‘: Met dien verstande dat waar ’n belastingfaktuur of debietnota of kredietnota met betrekking tot bedoelde lewering ooreenkomstig hierdie Wet verstrek is, of ’n [klaringsbrief] vrystellingskennisgewing of ander dokument ooreenkomstig die [Doeane- en Aksynswet] Wet op Doeanebeheer gelewer is (insluitend deur middel van ’n elektroniese leweringsmeganisme), na gelang van die geval, die Kommissaris kan 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 38 No. 38406 Act No. 44 of 2014 GOVERNMENT GAZETTE, 20 January 2015 Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 38 with the Customs [and Excise] Control Act, as the case may be, the Commissioner may determine that no deduction for input tax in relation to that supply or importation shall be made unless that tax invoice or debit note or credit note or that [bill of entry] release notification or other document is retained in accordance with the provisions of section 55 and Part A of Chapter 4 of the Tax Administration Act.’’; (e) by the substitution in subsection (3)(n) for subparagraphs (i) and (ii) of the following subparagraphs: ‘‘(i) (ii) those goods are returned to the [customs controlled area] SEZ enterprise or IDZ operator in a customs controlled area; or those goods are supplied by the [customs controlled area] SEZ enterprise or IDZ operator in a customs controlled area where those goods are supplied after the relevant prescribed time period contemplated in section 8(24):’’; and 5 10 (f) by the substitution in paragraph (i) of the proviso to subsection (3) for subparagraph (bb) of the following subparagraph: 15 ‘‘(bb) goods were [entered] cleared for home [consumption] use in terms of the Customs [and Excise] Control Act;’’. (2) Paragraphs (a), (c), (d), (e) and (f) of subsection (1) come into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014, takes effect. Amendment of section 18 of Act 89 of 1991, as amended by section 32 of Act 136 of 1991, section 23 of Act 136 of 1992, section 32 of Act 97 of 1993, section 18 of Act 20 of 1994, section 34 of Act 27 of 1997, section 93 of Act 30 of 1998, section 89 of Act 53 of 1999, section 174 of Act 45 of 2003, section 103 of Act 32 of 2004, section 109 of Act 31 of 2005, section 49 of Act 9 of 2006, section 85 of Act 20 of 2006, section 112 of Act 60 of 2008, section 123 of Act 7 of 2010, section 138 of Act 24 of 2011 and section 149 of Act 22 of 2012 27. (1) Section 18 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended by the substitution for subsection (10) of the following subsection: ‘‘(10) Where— (a) goods or services have been supplied by a vendor at the zero rate in terms of [sections] section 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) or 11(2)(k) to a vendor, that is [a customs controlled area] an SEZ enterprise or an IDZ operator in a customs controlled area; or (b) goods have been imported [into the Republic] by a vendor, being [a customs controlled area] an SEZ enterprise or an IDZ operator in a customs controlled area and those goods are exempt from tax in terms of section 13(3), and where a deduction of input tax would have been denied in terms of section 17(2), or to the extent that such goods or services are not wholly for consumption, use or supply within a customs controlled area in the course of making taxable supplies by that vendor, that is [a customs controlled area] an SEZ enterprise or an IDZ operator, those goods or services shall be deemed to be supplied by the vendor concerned, that is an SEZ enterprise or an IDZ operator, in the same tax period in which they were so acquired, in accordance with the formula: A × B in which formula— ‘A’ ‘B’ represents the rate of tax levied in terms of section 7(1); and represents— (i) the cost to the vendor, that is an SEZ enterprise or an IDZ operator, of the acquisition of those goods or services which were supplied to him or her in terms of [sections] section 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) or 11(2)(k); or the value to be placed on the importation of goods [into the Republic] as determined in terms of section 13(2).’’. (ii) 20 25 30 35 40 45 50 55 STAATSKOERANT, 20 Januarie 2015 Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 No. 38406 39 Wet No. 44 van 2014 39 bepaal dat geen aftrekking vir insetbelasting met betrekking tot daardie lewering of invoer gedoen word nie tensy die belastingfaktuur of debietnota of kredietnota of die [klaringsbrief] vrystellingskennis- gewing of ander dokument behou is ooreenkomstig die bepalings van artikel 55 en Deel A van Hoofstuk 4 van die Wet op Belasting- administrasie’’; (e) deur in subartikel (3)(n) subparagrawe (i) en (ii) deur die volgende subparagrawe te vervang: ‘‘(i) waarop daardie goed aan die [doeanebeheerdegebied-onder- neming] SES onderneming of [NOS-operateur] NOS operateur in ’n doeanebeheerdegebied terugbesorg word; of (ii) waarop daardie goed deur die [doeanebeheerdegebied-onder- neming] SES onderneming of [NOS-operateur] NOS operateur in ’n doeanebeheerdegebied gelewer word waar daardie goed gelewer word na die betrokke voorgeskrewe tydperk in artikel 8(24) beoog:’’; en (f) in paragraaf deur subparagraaf (bb) deur die volgende subparagraaf te vervang: (i) van die voorbehoudsbepaling tot subartikel (3) ‘‘(bb) goed geklaar was vir binnelandse [verbruik] gebruik ingevolge die [Doeane- en Aksynswet] Wet op Doeanebeheer;’’. (2) Paragrawe (a), (c), (d), (e) en (f) van subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Wet op Doeanebeheer, 2014, in werking tree. Wysiging van artikel 18 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 32 van Wet 136 van 1991, artikel 23 van Wet 136 van 1992, artikel 32 van Wet 97 van 1993, artikel 18 van Wet 20 van 1994, artikel 34 van Wet 27 van 1997, artikel 93 van Wet 30 van 1998, artikel 89 van Wet 53 van 1999, artikel 174 van Wet 45 van 2003, artikel 103 van Wet 32 van 2004, artikel 109 van Wet 31 van 2005, artikel 49 van Wet 9 van 2006, artikel 85 van Wet 20 van 2006, artikel 112 van Wet 60 van 2008, artikel 123 van Wet 7 van 2010, artikel 138 van Wet 24 van 2011 en artikel 149 van Wet 22 van 2012 27. (1) Artikel 18 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig deur subartikel (10) deur die volgende subartikel te vervang: ‘‘(10) Waar— (a) goed of dienste deur ’n ondernemer ingevolge [artikels] artikel 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) of 11(2)(k) teen die nulkoers gelewer is aan ’n ondernemer, synde ’n [doeanebeheerdegebied-ondernemer] SES onder- neming of ’n [nywerheidsontwikkelingsone] NOS operateur in ’n doeane- beheerdegebied; of (b) goed deur ’n ondernemer, synde ’n [doeanebeheerdegebied-ondernemer] SES onderneming of ’n [nywerheidsontwikkelingsone] NOS operateur in ’n doeanebeheerdegebied [in die Republiek] ingevoer is en daardie goed vrygestel is van belasting ingevolge artikel 13(3), en waar ’n aftrekking van insetbelasting ingevolge artikel 17(2) ontsê sou gewees het, [en] of tot die mate dat daardie goed of dienste nie geheel en al verbruik, gebruik of gelewer word binne ’n doeanebeheerdegebied in die loop van die maak van belasbare lewerings deur daardie ondernemer, synde ’n [doeanebeheerde- gebied-ondernemer] SES onderneming of ’n [nywerheidsontwikkelingsone] NOS operateur nie, sal daardie goed of dienste geag gelewer te wees deur die betrokke ondernemer, wat ’n SES onderneming of ’n NOS operateur is, in dieselfde belastingtydperk waarin dit verkry was, ooreenkomstig die formule: in welke formule— ‘A’ die belastingkoers gehef ingevolge 7(1) voorstel; en ‘B’ voorstel— A × B (i) die koste vir die ondernemer, wat ’n SES onderneming of ’n NOS operateur is, van die verkryging van daardie goed of dienste wat aan hom of haar ingevolge [artikels] artikel 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) of 11(2)(k) gelewer is; of (ii) die waarde wat geplaas is op die invoer van goed [in die Republiek] soos bepaal ingevolge artikel 13(2).’’. 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 40 No. 38406 Act No. 44 of 2014 GOVERNMENT GAZETTE, 20 January 2015 Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 40 (2) Subsection (1) comes into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014, takes effect. Amendment of section 27 of Act 89 of 1991, as amended by section 34 of Act 136 of 1991, section 28 of Act 136 of 1992, section 78 of Act 30 of 2000, section 11 of Act 10 of 2005, section 50 of Act 9 of 2006, section 1 of Act 3 of 2008, section 25 of Act 4 of 2008, section 271 of Act 28 of 2011, read with paragraph 120 of Schedule 1 to that Act and section 22 of Act 39 of 2014 5 28. (1) Section 27 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— (a) by the deletion in subsection (1) of the definition of ‘‘Category F’’; (b) by the substitution in subsection (2) for paragraph (a) of the following 10 paragraph: ‘‘(a) Every vendor, not being a vendor who falls within Category C, D[,] or E [or F] as contemplated in subsection (3), (4)[,] or (4A) [or (4B)], shall fall within Category A or Category B.’’; (c) by the substitution in subsection (3) for the words following paragraph (c) of 15 the following words: ‘‘and the Commissioner has directed that, with effect from the commencement date or such later date as may be appropriate, the vendor shall fall within Category C: Provided that a vendor falling within Category C shall cease to fall within that Category with effect from the commencement of a future period notified by the Commissioner, if the vendor has applied in writing to be placed within Category A, B, D[,] or E [or F] and the Commissioner is satisfied that by reason of a change in the vendor’s circumstances he satisfies the requirements of this section for placing within Category A, B, D[,] or E [or F].’’; (d) by the substitution in subsection (4) for the words following paragraph (b) of the following words: ‘‘and the Commissioner has directed that, with effect from the commencement date or such later date as may be appropriate, the vendor shall fall within Category D: Provided that a vendor falling within Category D shall cease to fall within that Category with effect from the commencement of a future period notified by the Commissioner, if written application is made by the person who made the application referred to in subparagraph (v) for the vendor to be placed within Category A, B, C[,] or E [or F] or the Commissioner is satisfied that by reason of a change in circumstances that vendor should be placed within Category A, B, C[,] or E [or F].’’; (e) by the substitution in subsection (4A) for paragraph (ii) of the proviso of the following paragraph: ‘‘(ii) the Commissioner is satisfied that by reason of a change in circumstances, that vendor should be placed in Category A, B, C[,] or D [or F]; or’’; and (f) by the deletion of subsection (4B). (2) Subsection (1) comes into operation on 1 July 2015 and applies in respect of tax periods commencing on or after that date. Amendment of section 31 of Act 89 of 1991, as amended by section 80 of Act 30 of 2000, section 180 of Act 45 of 2003, section 41 of Act 34 of 2004, section 38 of Act 32 of 2005, section 87 of Act 20 of 2006 and section 271 of Act 28 of 2011, read with paragraph 124 of Schedule 1 to that Act 20 25 30 35 40 45