76C. Waar enige terugbetaling van reg ingevolge hierdie Wet aan enige persoon verskuldig is wat versuim het om enige bedrag belasting, addisionele belasting, reg, heffing, tarief, rente of boete gehef of opgelê kragtens enige [ander] wet wat deur die Kommissaris geadministreer word binne die voorgeskrewe tydperk vir betaling van sodanige bedrag te betaal, kan die Kommissaris die bedrag wat aan daardie persoon ingevolge hierdie Wet terugbetaalbaar geword het teen enige bedrag wat daardie persoon versuim het om te betaal, verreken: Met dien verstande dat daardie bedrag eerste teen enige uitstaande skuld kragtens hierdie Wet verreken word.’’. (2) Subartikel (1) tree in werking op ’n datum deur die Minister by kennisgewing in die Staatskoerant bepaal. Wysiging van artikel 105 van Wet 91 van 1964, soos vervang deur artikel 2 van Wet 111 van 1991 en gewysig deur artikel 65 van Wet 45 van 1995, artikel 72 van Wet 30 van 1998, artikel 6 van Wet 32 van 1999, Goewermentskennisgewings 540 van 1999, 1066 van 1999 en 185 van 2000, artikel 63 van Wet 30 van 2000, artikel 111 van Wet 74 van 2002, artikel 35 van Wet 16 van 2004, artikel 93 van Wet 31 van 2005, artikel 72 van Wet 20 van 2006 en artikel 78 van Wet 32 van 2014 21. (1) Artikel 105 van die Doeane- en Aksynswet, 1964, word hierby gewysig— (a) deur in subartikel (1) paragraaf (a) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(a) is rente vanaf die datum [en vir die tydperk] wat die Kommissaris by reël bepaal, betaalbaar op enige uitstaande bedrag wat ingevolge hierdie Wet betaalbaar is, uitgesonderd die uitstaande bedrag van ’n pene of verbeuring wat ingevolge hierdie Wet betaalbaar is en wat by reël van rentebetalings uitgesluit is;’’; en rente aldus betaalbaar ‘‘(e) word enige [sodanige] (b) deur in subartikel (1) paragraaf (e) deur die volgende paragraaf te vervang: [maandeliks] bereken [en ’n deel van ’n maand as ’n volle maand gereken] op die daaglikse saldo verskuldig: Met dien verstande dat vanaf die effektiewe datum bedoel in artikel 926 van die Wet op Doeanebeheer, 2014 (Wet No. 31 van 2014), rente op enige uitstaande bedrag, insluitend ’n bedrag uitstaande op die effektiewe datum wat vanaf die vorige dag oorgedra word, bereken word op die daaglikse saldo verskuldig en aan die einde van elke maand saamgestel; en’’. (2) Subartikel (1)— (a) (b) tree in werking op ’n datum deur die Minister by kennisgewing in die Staatskoerant bepaal; en is van toepassing vanaf die datum bedoel in paragraaf (a) op die berekening van rente op enige uitstaande bedrag, insluitend ’n bedrag op daardie datum uitstaande wat van die vorige dag oorgedra is. Wysiging van artikel 113 van Wet 91 van 1964, soos gewysig deur artikel 14 van Wet 57 van 1966, artikel 11 van Wet 103 van 1972, artikel 5 van Wet 68 van 1973, artikel 49 van Wet 42 van 1974, artikel 25 van Wet 86 van 1982, artikel 7 van Wet 89 van 1983, artikel 31 van Wet 84 van 1987, artikel 17 van Wet 68 van 1989, artikel 14 van Wet 105 van 1992, artikel 12 van Wet 98 van 1993, artikel 71 van Wet 45 van 1995, artikel 73 van Wet 30 van 1998 en artikel 82 van Wet 32 van 2014 22. (1) Artikel 113 van die Doeane- en Aksynswet, 1964, word hierby gewysig- (a) deur in subartikel (1) paragraaf (b) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(b) sigarette met ’n massa van meer as [2] 1.2 kilogram per 1 000 sigarette;’’; en 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 No. 40563STAATSKOERANT, 19 Januarie 2017Wet No. 16 van 2016Wysigingswet op Belasting Administrasiewette, 2016 28 28 (b) by the substitution for subsection (9) of the following subsection: ‘‘(9) No person shall manufacture cigarettes the mass of the tobacco of which exceeds [2 kilograms] 0.9 kilogram per 1 000 cigarettes.’’. (2) Subsection (1) takes effect on the date of promulgation of this Act. Amendment of section 1 of Act 89 of 1991, as amended by section 21 of Act 136 of 1991, paragraph 1 of Government Notice 2695 of 8 November 1991, section 12 of Act 136 of 1992, section 1 of Act 61 of 1993, section 22 of Act 97 of 1993, section 9 of Act 20 of 1994, section 18 of Act 37 of 1996, section 23 of Act 27 of 1997, section 34 of Act 34 of 1997, section 81 of Act 53 of 1999, section 76 of Act 30 of 2000, section 64 of Act 59 of 2000, section 65 of Act 19 of 2001, section 148 of Act 60 of 2001, section 114 of Act 74 of 2002, section 47 of Act 12 of 2003, section 164 of Act 45 of 2003, section 43 of Act 16 of 2004, section 92 of Act 32 of 2004, section 8 of Act 10 of 2005, section 101 of Act 31 of 2005, section 40 of Act 9 of 2006, section 77 of Act 20 of 2006, sections 81 and 108 of Act 8 of 2007, section 104 of Act 35 of 2007, section 68 of Act 3 of 2008, section 104 of Act 60 of 2008, section 33 of Act 18 of 2009, section 119 of Act 7 of 2010, section 26 of Act 8 of 2010, section 129 of Act 24 of 2011, section 271 of Act 28 of 2011, read with item 108 of Schedule 1 to that Act, section 145 of Act 22 of 2012, section 165 of Act 31 of 2013, section 95 of Act 43 of 2014, section 19 of Act 44 of 2014 and section 128 of Act 25 of 2015 5 10 15 23. (1) Section 1(1) of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— 20 (a) by the substitution for the definition of ‘‘customs controlled area’’, pending its substitution by section 19(1)(c) of the Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 (Act No. 44 of 2014), of the following definition: ‘‘ ‘customs controlled area’ has the meaning assigned thereto in section 21A[(1A) or] (1) of the Customs and Excise Act;’’; 25 (b) by the substitution for the definition of ‘‘customs controlled area enterprise’’, pending its deletion by section 19(1)(d) of the Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 (Act No. 44 of 2014), of the following definition: ‘‘ ‘customs controlled area enterprise’ has the meaning assigned thereto in section 21A[(1A) or] (1) of the Customs and Excise Act;’’; 30 (c) by the deletion of the definitions of ‘‘IDZ’’ and ‘‘IDZ operator’’; (d) by the insertion after the definition of ‘‘services’’ of the following definitions: ‘‘ ‘SEZ operator’ means an operator defined in section 1 of the Special Economic Zones Act; ‘Special Economic Zone’ or ‘SEZ’ has the meaning assigned thereto in section 21A(1) of the Customs and Excise Act;’’; and (e) by the deletion of the definition of ‘‘Special Economic Zone’’ or ‘‘SEZ’’. (2) Paragraphs (a), (b), (c) and (d) of subsection (1) are deemed to have come into operation on the date on which the Special Economic Zones Act, 2014 (Act No. 16 of 2014), came into operation. (3) Paragraph (e) of subsection (1) comes into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014 (Act No. 31 of 2014), takes effect. Amendment of section 8 of Act 89 of 1991, as amended by section 24 of Act 136 of 1991, paragraph 4 of Government Notice 2695 of 8 November 1991, section 15 of Act 136 of 1992, section 24 of Act 97 of 1993, section 11 of Act 20 of 1994, section 20 of Act 46 of 1996, section 25 of Act 27 of 1997, section 83 of Act 53 of 1999, section 67 of Act 19 of 2001, section 151 of Act 60 of 2001, section 166 of Act 45 of 2003, section 95 of Act 32 of 2004, section 102 of Act 31 of 2005, section 172 of Act 34 of 2005, section 42 of Act 9 of 2006, section 79 of Act 20 of 2006, section 27 of Act 36 of 2007, section 106 of Act 60 of 2008, section 91 of Act 17 of 2009, section 120 of Act 35 40 45 50 No. 40563GOVERNMENT GAZETTE, 19 January 2017Act No. 16 of 2016Tax Administration Laws Amendment Act, 2016 29 29 (b) deur subartikel (9) deur die volgende subartikel te vervang: ‘‘(9) Niemand mag sigarette vervaardig waarvan die massa van die tabak per 1 000 sigarette [2] 0.9 kilogram oorskry nie.’’. (2) Subartikel (1) tree op die datum van promulgering van hierdie Wet in werking. Wysiging van artikel 1 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 21 van Wet 136 van 1991, paragraaf 1 van Goewermentskennisgewing 2695 van 8 November 1991, artikel 12 van Wet 136 van 1992, artikel 1 van Wet 61 van 1993, artikel 22 van Wet 97 van 1993, artikel 9 van Wet 20 van 1994, artikel 18 van Wet 37 van 1996, artikel 23 van Wet 27 van 1997, artikel 34 van Wet 34 van 1997, artikel 81 van Wet 53 van 1999, artikel 76 van Wet 30 van 2000, artikel 64 van Wet 59 van 2000, artikel 65 van Wet 19 van 2001, artikel 148 van Wet 60 van 2001, artikel 114 van Wet 74 van 2002, artikel 47 van Wet 12 van 2003, artikel 164 van Wet 45 van 2003, artikel 43 van Wet 16 van 2004, artikel 92 van Wet 32 van 2004, artikel 8 van Wet 10 van 2005, artikel 101 van Wet 31 van 2005, artikel 40 van Wet 9 van 2006, artikel 77 van Wet 20 van 2006, artikels 81 en 108 van Wet 8 van 2007, artikel 104 van Wet 35 van 2007, artikel 68 van Wet 3 van 2008, artikel 104 van Wet 60 van 2008, artikel 33 van Wet 18 van 2009, artikel 119 van Wet 7 van 2010, artikel 26 van Wet 8 van 2010, artikel 129 van Wet 24 van 2011, artikel 271 van Wet 28 van 2011, gelees met paragraaf 108 van Bylae 1 by daardie Wet, artikel 145 van Wet 22 van 2012, artikel 165 van Wet 31 van 2013, artikel 95 van Wet 43 van 2014, artikel 19 van Wet 44 van 2014 en artikel 128 van Wet 25 van 2015 23. (1) Artikel 1(1) van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig— (a) deur die omskrywing van ‘‘doeanebeheerdegebied’’, hangende sy vervanging deur artikel 19(1)(c) van die Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 (Wet No. 44 van 2014), deur die volgende omskrywing te vervang: ‘‘ ‘doeanebeheerdegebied’ soos bepaal in artikel 21A[(1A) of] (1) van die Doeane- en Aksynswet;’’; (b) deur die omskrywing van ‘‘doeanebeheerdegebied-onderneming’’, hangende sy skrapping deur artikel 19(1)(d) van die Wysigingswet op Belasting- administrasiewette, 2014 (Wet No. 44 van 2014), deur die volgende omskrywing te vervang: ‘‘ ‘doeanebeheerdegebied-onderneming’ 21A[(1A) of] (1) van die Doeane- en Aksynswet;’’; (c) deur die omskrywings van ‘‘NOS’’ en ‘‘NOS operateur’’ te skrap; (d) deur na die omskrywing van ‘‘Republiek’’ die volgende omskrywings in te soos bepaal in artikel voeg: ‘‘ ‘SES operateur’ ’n operateur in artikel 1 van die ‘Special Economic Zones Act’ omskryf; ‘Spesiale Ekonomiese Sone’ of ‘SES’ soos bepaal in artikel 21A(1) van die Doeane- en Aksynswet;’’; en (e) deur die omskrywing van ‘‘Spesiale Ekonomiese Sone’’ of ‘‘SES’’ te skrap. (2) Paragrawe (a), (b), (c) en (d) van subartikel (1) word geag in werking te getree het op die datum waarop die ‘‘Special Economic Zones Act, 2014’’ (Wet No. 16 van 2014), in werking getree het. (3) Paragraaf (e) van subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Doeanebeheerwet, 2014 (Wet No. 31 van 2014), in werking tree. Wysiging van artikel 8 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 24 van Wet 136 van 1991, paragraaf 4 of Goewermentskennisgewing 2695 van 8 November 1991, artikel 15 van Wet 136 van 1992, artikel 24 van Wet 97 van 1993, artikel 11 van Wet 20 van 1994, artikel 20 van Wet 46 van 1996, artikel 25 van Wet 27 van 1997, artikel 83 van Wet 53 van 1999, artikel 67 van Wet 19 van 2001, artikel 151 van Wet 60 van 2001, artikel 166 van Wet 45 van 2003, artikel 95 van Wet 32 van 2004, artikel 102 van Wet 31 van 2005, artikel 172 van Wet 34 van 2005, artikel 42 van Wet 9 van 2006, artikel 79 van Wet 20 van 2006, artikel 27 van Wet 36 van 2007, artikel 106 van Wet 60 van 2008, artikel 91 van Wet 17 van 2009, artikel 120 van Wet 7 van 2010, artikel 131 van Wet 24 van 2011, artikel 146 van Wet 22 van 2012, 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 No. 40563STAATSKOERANT, 19 Januarie 2017Wet No. 16 van 2016Wysigingswet op Belasting Administrasiewette, 2016 30 30 7 of 2010, section 131 of Act 24 of 2011, section 146 of Act 22 of 2012, section 166 of Act 31 of 2013, section 21 of Act 44 of 2014 and section 129 of Act 25 of 2015 24. (1) Section 8 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— (a) by the substitution for subsection (24), pending its substitution by section 21(1)(a) of the Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 (Act No. 44 of 2014), of the following subsection: ‘‘(24) For the purposes of this Act, a vendor, being a customs controlled area enterprise or an [IDZ] SEZ operator, shall be deemed to supply goods in the course or furtherance of an enterprise where movable goods are temporarily removed from a place in a customs controlled area to a place outside the customs controlled area, situated in the Republic, if those goods are not returned to the customs controlled area within 30 days of its removal, or within a period approved in writing by the Controller: Provided that this subsection shall not apply where those movable goods are supplied by the customs controlled area enterprise or [IDZ] SEZ operator, prior to the expiry of the relevant prescribed time period: Provided further that this subsection shall not apply to— (a) goods that are deemed to have been imported under paragraph (i) of the proviso to section 13(1); or (b) goods to which section 18(10) previously applied.’’; (b) by the substitution for subsection (24) of the following subsection: ‘‘(24) For the purposes of this Act, a vendor, being an SEZ enterprise or an [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area, shall be deemed to supply goods in the course or furtherance of an enterprise where movable goods are temporarily removed from a place in a customs controlled area to a place outside the customs controlled area, situated in the Republic, if those goods are not returned to the customs controlled area within 30 days of its removal, or within a period approved in writing by the customs authority: Provided that this subsection shall not apply where those movable goods are supplied by the SEZ enterprise or [IDZ] SEZ operator, prior to the expiry of the relevant prescribed time period: Provided further that this subsection shall not apply to— (a) goods that are cleared for home use in terms of the Customs Control Act; or (b) goods to which section 18(10) previously applied.’’. (2) Paragraph (a) of subsection (1) is deemed to have come into operation on the date on which the Special Economic Zones Act, 2014 (Act No. 16 of 2014), came into operation. (3) Paragraph (b) of subsection (1) comes into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014 (Act No. 31 of 2014), takes effect. Amendment of section 11 of Act 89 of 1991, as amended by section 27 of Act 136 of 1991, Government Notice 2695 of 8 November 1991, section 17 of Act 136 of 1992, section 27 of Act 97 of 1993, section 13 of Act 20 of 1994, section 28 of Act 27 of 1997, section 89 of Act 30 of 1998, section 85 of Act 53 of 1999, section 77 of Act 30 of 2000, section 43 of Act 5 of 2001, section 153 of Act 60 of 2001, section 169 of Act 45 of 2003, section 46 of Act 16 of 2004, section 98 of Act 32 of 2004, section 21 of Act 9 of 2005, section 105 of Act 31 of 2005, section 44 of Act 9 of 2006, section 81 of Act 20 of 2006, section 105 of Act 35 of 2007, section 29 of Act 36 of 2007, Government Notice R.1024 in Government Gazette 32664 of 30 October 2009, section 134 of Act 24 of 2011, section 169 of Act 31 of 2013, section 96 of Act 43 of 2014, section 22 of Act 44 of 2014 and section 132 of Act 25 of 2015 25. (1) Section 11 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 No. 40563GOVERNMENT GAZETTE, 19 January 2017Act No. 16 of 2016Tax Administration Laws Amendment Act, 2016 31 31 artikel 166 van Wet 31 van 2013, artikel 21 van Wet 44 van 2014 en artikel 129 van Wet 25 van 2015 24. (1) Artikel 8 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig— (a) deur subartikel (24), hangende sy vervanging deur artikel 21(1)(a) van die Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 (Wet No. 44 van 2014), deur die volgende subartikel te vervang: ‘‘(24) By die toepassing van hierdie Wet word ’n ondernemer wat ’n doeanebeheerdegebied-ondernemer of ’n [nywerheidsontwikkeling- sone] SES operateur is, geag goed in die loop of ter bevordering van ’n onderneming te lewer waar roerende goed tydelik verskuif word van ’n plek in ’n doeanebeheerdegebied na ’n plek buite die doeanebeheerde- gebied geleë in die Republiek, indien daardie goed nie binne 30 dae van daardie verskuiwing, of binne ’n tydperk skriftelik goedgekeur deur die Kontroleur na die doeanebeheerdegebied terugkeer nie: Met dien verstande dat hierdie subartikel nie van toepassing is nie waar daardie roerende goed deur die doeanebeheerdegebied-onderneming of [NOS- operateur] SES operateur gelewer word voordat die betrokke voor- geskrewe tydperk verval: Met dien verstande voorts dat hierdie subartikel nie van toepassing is nie op— (a) goed wat kragtens paragraaf (i) van die voorbehoudsbepaling tot artikel 13(1) geag word ingevoer te wees; of (b) goed waarop artikel 18(10) tevore van toepassing was.’’; (b) deur subartikel (24) deur die volgende subartikel te vervang: ‘‘(24) By die toepassing van hierdie Wet word ’n ondernemer wat ’n SES onderneming of ’n [NOS] SES operateur in ’n doeanebeheerde- gebied is, geag goed in die loop of ter bevordering van ’n onderneming te lewer waar roerende goed tydelik verskuif word van ’n plek in ’n doeanebeheerdegebied na ’n plek buite die doeanebeheerdegebied geleë in die Republiek, indien daardie goed nie binne 30 dae van daardie verskuiwing, of binne ’n tydperk skriftelik goedgekeur deur die doeanegesag na die doeanebeheerdegebied terugkeer nie: Met dien verstande dat hierdie subartikel nie van toepassing is nie waar daardie roerende goed deur die SES onderneming of [NOS-operateur] SES operateur gelewer word voordat die betrokke voorgeskrewe tydperk verval: Met dien verstande voorts dat hierdie subartikel nie van toepassing is nie op— (a) goed wat ingevolge die Wet op Doeanebeheer vir binnelandse gebruik geklaar is; of (b) goed waarop artikel 18(10) tevore van toepassing was.’’. (2) Paragraaf (a) van subartikel (1) word geag in werking te getree het op die datum waarop die ‘‘Special Economic Zones Act, 2014’’ (Wet No. 16 van 2014), in werking getree het. (3) Paragraaf (b) van subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Doeanebeheerwet, 2014 (Wet No. 31 van 2014), in werking tree. Wysiging van artikel 11 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 27 van Wet 136 van 1991, Goewermentskennisgewing 2695 van 8 November 1991, artikel 17 van Wet 136 van 1992, artikel 27 van Wet 97 van 1993, artikel 13 van Wet 20 van 1994, artikel 28 van Wet 27 van 1997, artikel 89 van Wet 30 van 1998, artikel 85 van Wet 53 van 1999, artikel 77 van Wet 30 van 2000, artikel 43 van Wet 5 van 2001, artikel 153 van Wet 60 van 2001, artikel 169 van Wet 45 van 2003, artikel 46 van Wet 16 van 2004, artikel 98 van Wet 32 van 2004, artikel 21 van Wet 9 van 2005, artikel 105 van Wet 31 van 2005, artikel 44 van Wet 9 van 2006, artikel 81 van Wet 20 van 2006, artikel 105 van Wet 35 van 2007, artikel 29 van Wet 36 van 2007, Goewermentskennisgewing R.1024 in Staatskoerant 32664 van 30 Oktober 2009, artikel 134 van Wet 24 van 2011, artikel 169 van Wet 31 van 2013, artikel 96 van Wet 43 van 2014, artikel 22 van Wet 44 van 2014 en artikel 132 van Wet 25 van 2015 25. (1) Artikel 11 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig— 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 No. 40563STAATSKOERANT, 19 Januarie 2017Wet No. 16 van 2016Wysigingswet op Belasting Administrasiewette, 2016 32 32 (a) by the substitution in subsection (1) for paragraph (c), pending its substitution by section 22(1)(a) of the Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 (Act No. 44 of 2014), of the following paragraph: ‘‘(c) the goods (being movable goods) are supplied to a lessee or other person under a rental agreement, charter party or agreement for chartering, if the goods are used exclusively in an export country or by a customs controlled area enterprise or an [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area: Provided that this subsection shall not apply where a ‘motor car’ as defined in section 1 is supplied to a person located in a customs controlled area;’’; (b) by the substitution in subsection (1) for paragraph (c) of the following paragraph: ‘‘(c) the goods (being movable goods) are supplied to a lessee or other person under a rental agreement, charter party or agreement for chartering, if the goods are used exclusively in an export country or by an SEZ enterprise or an [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area: Provided that this subsection shall not apply where a ‘motor car’ as defined in section 1 is supplied to an SEZ enterprise or an [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area;’’; (c) by the substitution in subsection (1)(m), pending its substitution by section 22(1)(e) of the Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 (Act No. 44 of 2014), for the words preceding subparagraph (i) of the following words: ‘‘a vendor supplies movable goods, (excluding any ‘motor car’ as defined in section 1), in terms of a sale or instalment credit agreement to a customs controlled area enterprise or an [IDZ] SEZ operator and those goods are physically delivered to that customs controlled area enterprise or [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area either—’’; (d) by the substitution in subsection (1)(m) for the words preceding subparagraph (i) of the following words: ‘‘a vendor supplies movable goods, (excluding any ‘motor car’ as defined in section 1), in terms of a sale or instalment credit agreement to an SEZ enterprise or an [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area and those goods are physically delivered to that SEZ enterprise or [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area either—’’; (e) by the substitution in subsection (1) for paragraph (mA), pending its substitution by section 22(1)(f) of the Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 (Act No. 44 of 2014), of the following paragraph: ‘‘(mA) a vendor supplies fixed property situated in a customs controlled area to a customs controlled area enterprise or an [IDZ] SEZ operator under any agreement of sale or letting or any other agreement under which the use or permission to use such fixed property is granted;’’; (f) by the substitution in subsection (1) for paragraph (mA) of the following paragraph: ‘‘(mA) a vendor supplies fixed property situated in a customs controlled area to an SEZ enterprise or an [IDZ] SEZ operator under any agreement of sale or letting or any other agreement under which the use or permission to use such fixed property is granted;’’; (g) by the substitution in subsection (2) for paragraph (k), pending its substitution by section 22(1)(j) of the Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 (Act No. 44 of 2014), of the following paragraph: ‘‘(k) the services are physically rendered elsewhere than in the Republic or to a customs controlled area enterprise or an [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area; or’’; and 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 No. 40563GOVERNMENT GAZETTE, 19 January 2017Act No. 16 of 2016Tax Administration Laws Amendment Act, 2016 33 33 (a) deur in subartikel (1) paragraaf (c), hangende sy vervanging deur artikel 22(1)(a) van die Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 (Wet No. 44 van 2014), deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(c) die goed (wat roerende goed is) gelewer word aan ’n huurder of ander persoon kragtens ’n huurooreenkoms, vragkontrak of ooreenkoms vir vervragting, indien die goed uitsluitlik in ’n uitvoerland of deur ’n doeanebeheerdegebied-ondernemer of ’n [nywerheidsontwikkelingsone] SES operateur in ’n doeane- beheerdegebied gebruik word: Met dien verstande dat hierdie subartikel nie van toepassing is nie waar ’n ‘motor’ soos omskryf in artikel 1 gelewer is aan ’n persoon in ’n doeanebeheerdegebied;’’; (b) deur in subartikel (1) paragraaf (c) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(c) die goed (wat roerende goed is) gelewer word aan ’n huurder of ander persoon kragtens ’n huurooreenkoms, vragkontrak of ooreenkoms vir vervragting, indien die goed uitsluitlik in ’n uitvoerland of deur ’n SES onderneming of ’n [nywerheids- ontwikkelingsone] SES operateur in ’n doeanebeheerdegebied gebruik word: Met dien verstande dat hierdie subartikel nie van toepassing is nie waar ’n ‘motor’ soos omskryf in artikel 1 gelewer is aan ’n SES onderneming of [NOS] SES operateur in ’n doeanebeheerdegebied;’’; (c) deur in subartikel (1)(m), hangende sy vervanging deur artikel 22(1)(e) van die Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 (Wet No. 44 van 2014), die woorde wat subparagraaf (i) voorafgaan deur die volgende woorde te vervang: ‘‘ ’n ondernemer lewer roerende goed (uitgesluit enige ‘motor’ soos omskryf in artikel 1), ingevolge ’n verkoop of paaiementkrediet- ooreenkoms aan ’n doeanebeheerdegebied-ondernemer of ’n [nywer- heidsontwikkelingsone] SES operateur en daardie goed word fisies afgelewer aan daardie doeanebeheerdegebied-ondernemer of [’n nywer- heidsontwikkelingsone] SES operateur in [die] ’n doeanebeheerde- gebied, of—’’; (d) deur in subartikel (1)(m) die woorde wat subparagraaf (i) voorafgaan deur die volgende woorde te vervang: ‘‘ ’n ondernemer lewer roerende goed (uitgesluit enige ‘motor’ soos omskryf in artikel 1), ingevolge ’n verkoop of paaiementkrediet- ooreenkoms aan ’n SES onderneming of ’n [NOS] SES operateur in ’n doeanebeheerdegebied en daardie goed word fisies afgelewer aan ’n daardie SES onderneming doeanebeheerdegebied, of—’’; [NOS] SES operateur of in (e) deur in subartikel (1) paragraaf (mA), hangende sy vervanging deur artikel 22(1)(f) van die Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 (Wet No. 44 van 2014), deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(mA) ’n ondernemer lewer vaste eiendom geleë in ’n doeane- beheerdegebied aan ’n doeanebeheerdegebied-ondernemer of ’n [nywerheidsontwikkelingsone] SES operateur ingevolge ’n verkoop- of verhuringsooreenkoms of enige ander ooreenkoms waaronder die gebruik of toestemming om daardie vaste eiendom te gebruik, verskaf word;’’; (f) ‘‘(mA) ’n ondernemer deur in subartikel (1) paragraaf (mA) deur die volgende paragraaf te vervang: lewer vaste eiendom geleë in ’n doeane- beheerdegebied aan ’n SES onderneming of ’n [NOS] SES operateur ingevolge ’n verkoop- of verhuringsooreenkoms of enige ander ooreenkoms waaronder die gebruik of toestemming om daardie vaste eiendom te gebruik, verskaf word;’’; (g) deur in subartikel (2) paragraaf (k), hangende sy vervanging deur artikel 22(1)(j) van die Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 (Wet No. 44 van 2014), deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(k) die dienste fisies elders as in die Republiek gelewer word of aan ’n doeanebeheerdegebied-ondernemer of ’n [nywerheidsontwikke- lingsone] SES operateur in ’n doeanebeheerdegebied; of’’; en 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 No. 40563STAATSKOERANT, 19 Januarie 2017Wet No. 16 van 2016Wysigingswet op Belasting Administrasiewette, 2016 34 34 (h) by the substitution in subsection (2) for paragraph (k) of the following paragraph: ‘‘(k) the services are physically rendered elsewhere than in the Republic or to an SEZ enterprise or an [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area; or’’. 5 (2) Paragraphs (a), (c), (e) and (g) of subsection (1) are deemed to have come into operation on the date on which the Special Economic Zones Act, 2014 (Act No. 16 of 2014), came into operation. (3) Paragraphs (b), (d), (f) and (h) of subsection (1) come into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014 (Act No. 31 of 2014), takes effect. 10 Amendment of section 16 of Act 89 of 1991, as amended by section 30 of Act 136 of 1991, section 21 of Act 136 of 1992, section 30 of Act 97 of 1993, section 16 of Act 20 of 1994, section 23 of Act 37 of 1996, section 32 of Act 27 of 1997, section 91 of Act 30 of 1998, section 87 of Act 53 of 1999, section 71 of Act 19 of 2001, section 156 of Act 60 of 2001, section 172 of Act 45 of 2003, section 107 of Act 31 of 2005, section 47 of Act 9 of 2006, section 83 of Act 20 of 2006, section 83 of Act 8 of 2007, section 106 of Act 35 of 2007, section 30 of Act 36 of 2007, section 29 of Act 8 of 2010, section 137 of Act 24 of 2011, section 148 of Act 22 of 2012, section 173 of Act 31 of 2013, section 98 of Act 43 of 2014, sections 25 and 26 of Act 44 of 2014 and section 25 of Act 23 of 2015 26. (1) Section 16 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— (a) by the substitution in subsection (2) for paragraph (f) of the following paragraph: ‘‘(f) the vendor, in the case where an amount is deducted from the sum of the amounts of output tax which are attributable to that period in terms of subsection (3)(c), (d), (dA), (e), (f), (g), (h), (i), (j), (k), (l), (m) or (n), is in possession of documentary proof, as is prescribed by the Commissioner, substantiating the vendor’s entitlement to the deduction at the time a return in respect of the deduction is furnished; or’’; (b) by the substitution in subsection (2) for paragraph (g) of the following paragraph: ‘‘(g) [in the case where the vendor, under such circumstances prescribed by the Commissioner, is unable to obtain any document required in terms of paragraph (a), (b), (c), (d), (e) or (f), the vendor is in possession of documentary proof, contain- ing such information as is acceptable to the Commissioner, substantiating the vendor’s entitlement to the deduction at the time a return in respect of the deduction is furnished] (i) a ruling requested no later than two months prior to the expiry of the five-year period referred to in subsection (3) and issued in terms of section 41B of this Act or Chapter 7 of the Tax Administration Act confirms that the document in the vendor’s possession is acceptable for the purpose of making a deduc- tion; and (ii) the ruling and document are held by the vendor at the time a return in respect of the deduction is furnished: Provided that the Commissioner may only issue a ruling in terms of this paragraph if satisfied that— (aa) the vendor has taken reasonable steps to obtain a document required in terms of paragraph (a), (b), (c), (d), (dA), (e) or (f) and is unable to obtain such a document due to circumstances beyond the vendor’s control; and (bb) no other provision of this Act can be applied to satisfy the Commissioner that the document in the vendor’s posses- sion is acceptable for purposes of making a deduction:’’; 15 20 25 30 35 40 45 50 55 No. 40563GOVERNMENT GAZETTE, 19 January 2017Act No. 16 of 2016Tax Administration Laws Amendment Act, 2016 35 35 (h) deur in subartikel (2) paragraaf (k) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(k) die dienste fisies elders as in die Republiek gelewer word of aan ’n SES onderneming of ’n [NOS] SES operateur in ’n doeane- beheerdegebied; of’’. (2) Paragrawe (a), (c), (e) en (g) van subartikel (1) word geag in werking te getree het op die datum waarop die ‘‘Special Economic Zones Act, 2014’’ (Wet No. 16 van 2014), in werking getree het. 5 (3) Paragrawe (b), (d), (f) en (h) van subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Doeanebeheerwet, 2014 (Wet No. 31 van 2014), in werking tree. Wysiging van artikel 16 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 30 van Wet 136 van 1991, artikel 21 van Wet 136 van 1992, artikel 30 van Wet 97 van 1993, artikel 16 van Wet 20 van 1994, artikel 23 van Wet 37 van 1996, artikel 32 van Wet 27 van 1997, artikel 91 van Wet 30 van 1998, artikel 87 van Wet 53 van 1999, artikel 71 van Wet 19 van 2001, artikel 156 van Wet 60 van 2001, artikel 172 van Wet 45 van 2003, artikel 107 van Wet 31 van 2005, artikel 47 van Wet 9 van 2006, artikel 83 van Wet 20 van 2006, artikel 83 van Wet 8 van 2007, artikel 106 van Wet 35 van 2007, artikel 30 van Wet 36 van 2007, artikel 29 van Wet 8 van 2010, artikel 137 van Wet 24 van 2011, artikel 148 van Wet 22 van 2012, artikel 173 van Wet 31 van 2013, artikel 98 van Wet 43 van 2014, artikels 25 en 26 van Wet 44 van 2014 en artikel 25 van Wet 23 van 2015 26. (1) Artikel 16 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig— (a) deur in subartikel (2) paragraaf (f) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(f) die ondernemer, in die geval waar ’n bedrag ingevolge subartikel (3)(c), (d), (dA), (e), (f), (g), (h), (i), (j), (k), (l), (m) of (n) afgetrek word van die som van die bedrae van uitsetbelasting wat aan daardie tydperk toeskryfbaar is, in besit is van die dokumentêre bewys wat deur die Komissaris voorgeskryf word om die ondernemer se geregtigheid op ’n aftrekking te substansieer op die tydstip wat ’n opgawe ten opsigte van die aftrekking ingedien is; of’’; (f) vereis word nie, die ondernemer in besit (b) deur in subartikel (2) paragraaf (g) deur die volgende paragraaf te vervang: ‘‘(g) [in die geval waar die ondernemer, in die omstandighede deur die Kommissaris voorgeskryf, nie daartoe in staat is om enige dokument te verkry wat ingevolge paragraaf (a), (b), (c), (d), (e) of is van dokumentêre bewys, wat die inligting bevat wat vir die Kommissaris aanvaarbaar is, wat die ondernemer se geregtig- heid op die aftrekking substansieer op die tydstip wat ’n opgawe ten opsigte van die aftrekking ingedien word] (i) ’n beslissing nie later as twee maande voor die verstryking van in subartikel (3) versoek en die vyf-jaar tydperk bedoel ingevolge artikel 41B van hierdie Wet of Hoofstuk 7 van die Wet op Belastingadministrasie uitgereik, bevestig dat die dokument in die ondernemer se besit aanvaarbaar vir die doeleindes van die maak van ’n aftrekking is; en (ii) die beslissing en dokument deur die ondernemer gehou word op die tydstip wat ’n opgawe ten opsigte van die aftrekking ingedien word: Met dien verstande dat die Kommissaris slegs ’n beslissing ingevolge hierdie paragraaf mag uitreik indien tevrede dat— (aa) die ondernemer redelike stappe gedoen het om ’n dokument vereis ingevolge paragraaf (a), (b), (c), (d), (dA), (e) of (f) te verkry en nie in staat is om so ’n dokument te verkry nie te wyte aan omstandighede buite die ondernemer se beheer; en (bb) geen ander bepaling van hierdie Wet toegepas kan word om die Kommissaris tevrede te stel dat die dokument in die ondernemer se besit vir doeleindes van die maak van ’n aftrekking aanvaarbaar is nie:’’; 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 No. 40563STAATSKOERANT, 19 Januarie 2017Wet No. 16 van 2016Wysigingswet op Belasting Administrasiewette, 2016 36 36 ‘‘(i) (c) by the substitution in subsection (3)(n) for subparagraphs (i) and (ii), pending their substitution by section 26(1)(e) of the Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 (Act No. 44 of 2014), of the following subparagraphs: those goods are returned to the customs controlled area enterprise or [IDZ] SEZ operator; or those goods are supplied by the customs controlled area enterprise or [IDZ] SEZ operator where those goods are supplied after the relevant prescribed time period contemplated in section 8(24):’’; and (ii) 5 (d) by the substitution in subsection (3)(n) for subparagraphs (i) and (ii) of the 10 following subparagraphs: ‘‘(i) (ii) those goods are returned to the SEZ enterprise or [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area; or those goods are supplied by the SEZ enterprise or [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area where those goods are supplied after the relevant prescribed time period contemplated in section 8(24):’’. (2) Paragraph (b) of subsection (1) comes into operation on the date of promulgation of this Act and applies in respect of tax periods commencing on or after that date. (3) Paragraph (c) of subsection (1) is deemed to have come into operation on the date on which the Special Economic Zones Act, 2014 (Act No. 16 of 2014), came into operation. (4) Paragraph (d) of subsection (1) comes into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014 (Act No. 31 of 2014), takes effect. Amendment of section 18 of Act 89 of 1991, as amended by section 32 of Act 136 of 1991, section 23 of Act 136 of 1992, section 32 of Act 97 of 1993, section 18 of Act 20 of 1994, section 34 of Act 27 of 1997, section 93 of Act 30 of 1998, section 89 of Act 53 of 1999, section 174 of Act 45 of 2003, section 103 of Act 32 of 2004, section 109 of Act 31 of 2005, section 49 of Act 9 of 2006, section 85 of Act 20 of 2006, section 112 of Act 60 of 2008, section 123 of Act 7 of 2010, section 138 of Act 24 of 2011, section 149 of Act 22 of 2012, section 27 of Act 44 of 2014 and section 135 of Act 25 of 2015 27. (1) Section 18 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended— (a) by the substitution for subsection (10), pending its substitution by section 27(1) of the Tax Administration Laws Amendment Act, 2014 (Act No. 44 of 2014), of the following subsection: ‘‘(10) Where— (a) goods or services have been supplied by a vendor at the zero rate in terms of sections 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) or 11(2)(k) to a vendor, that is a customs controlled area enterprise or an [IDZ] SEZ operator; or (b) goods have been imported into the Republic by a vendor, being a customs controlled area enterprise or an [IDZ] SEZ operator and those goods are exempt from tax in terms of section 13(3), and where a deduction of input tax would have been denied in terms of section 17(2), or to the extent that such goods or services are not wholly for consumption, use or supply within a customs controlled area in the course of making taxable supplies by that vendor, that is a customs controlled area enterprise or an [IDZ] SEZ operator, those goods or services shall be deemed to be supplied by the vendor concerned in the same tax period in which they were so acquired, in accordance with the formula: in which formula— ‘A’ represents the rate of tax levied in terms of section 7(1); and A × B 15 20 25 30 35 40 45 50 No. 40563GOVERNMENT GAZETTE, 19 January 2017Act No. 16 of 2016Tax Administration Laws Amendment Act, 2016 37 37 (c) deur in subartikel (3)(n) subparagrawe (i) en (ii), hangende hul vervanging deur artikel 26(1)(e) van die Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 (Wet No. 44 van 2014), deur die volgende subparagrawe te vervang: ‘‘(i) waarop daardie goed aan die doeanebeheerdegebied-onderneming of [NOS-operateur] SES operateur terugbesorg word; of 5 (ii) waarop daardie goed deur die doeanebeheerdegebied-onderneming of [NOS-operateur] SES operateur gelewer word waar daardie goed gelewer word na die betrokke voorgeskrewe tydperk in artikel 8(24) beoog:’’; en (d) deur in subartikel (3)(n) subparagrawe (i) en (ii) deur die volgende 10 subparagrawe te vervang: ‘‘(i) waarop daardie goed aan die SES onderneming of [NOS] SES operateur in ’n doeanebeheerdegebied terugbesorg word; of (ii) waarop daardie goed deur die SES onderneming of [NOS] SES operateur in ’n doeanebeheerdegebied gelewer word waar daardie goed gelewer word na die betrokke voorgeskrewe tydperk in artikel 8(24) beoog:’’. (2) Paragraaf (b) van subartikel (1) tree op die datum van promulgering van hierdie Wet in werking en is van toepassing ten opsigte van belastingtydperke wat op of na daardie datum begin. (3) Paragraaf (c) van subartikel (1) word geag in werking te getree het op die datum waarop die ‘‘Special Economic Zones Act, 2014’’ (Wet No. 16 van 2014), in werking getree het. (4) Paragraaf (d) van subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Doeanebeheerwet, 2014 (Wet No. 31 van 2014), in werking tree. Wysiging van artikel 18 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 32 van Wet 136 van 1991, artikel 23 van Wet 136 van 1992, artikel 32 van Wet 97 van 1993, artikel 18 van Wet 20 van 1994, artikel 34 van Wet 27 van 1997, artikel 93 van Wet 30 van 1998, artikel 89 van Wet 53 van 1999, artikel 174 van Wet 45 van 2003, artikel 103 van Wet 32 van 2004, artikel 109 van Wet 31 van 2005, artikel 49 van Wet 9 van 2006, artikel 85 van Wet 20 van 2006, artikel 112 van Wet 60 van 2008, artikel 123 van Wet 7 van 2010, artikel 138 van Wet 24 van 2011, artikel 149 van Wet 22 van 2012artikel 27 van Wet 44 van 2014 en artikel 135 van Wet 25 van 2015 27. (1) Artikel 18 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig— (a) deur subartikel (10), hangende sy vervanging deur artikel 27(1) van die Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2014 (Wet No. 44 van 2014), deur die volgende subartikel te vervang: ‘‘(10) Waar— (a) goed of dienste deur ’n ondernemer ingevolge artikels 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) of 11(2)(k) teen die nulkoers gelewer is aan ’n ondernemer, synde ’n doeanebeheerdegebied-ondernemer of ’n [nywerheidsontwikkelingsone] SES operateur; of (b) goed deur ’n ondernemer, synde ’n doeanebeheerdegebied- ondernemer of ’n [nywerheidsontwikkelingsone] SES operateur in die Republiek ingevoer is en daardie goed vrygestel is van belasting ingevolge artikel 13(3), en waar ’n aftrekking van insetbelasting ingevolge artikel 17(2) ontsê sou gewees het, of tot die mate dat daardie goed of dienste nie geheel en al vir verbruik, gebruik of [gelewer word] lewering binne ’n doeane- beheerdegebied in die loop van die maak van belasbare lewerings deur daardie ondernemer, synde ’n doeanebeheerdegebied-ondernemer of ’n [nywerheidsontwikkelingsone] SES operateur is nie, [sal] word daardie goed of dienste geag gelewer te wees deur die betrokke ondernemer in dieselfde belastingtydperk waarin dit verkry was, ooreenkomstig die formule: in welke formule— ‘A’ die belastingkoers gehef ingevolge 7(1) voorstel; en A × B 15 20 25 30 35 40 45 50 55 No. 40563STAATSKOERANT, 19 Januarie 2017Wet No. 16 van 2016Wysigingswet op Belasting Administrasiewette, 2016 38 38 ‘B’ represents— (i) the cost to the vendor of the acquisition of those goods or services which were supplied to him or her in terms of sections 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) or 11(2)(k); or (ii) the value to be placed on the importation of goods into the Republic as determined in terms of section 13(2).’’; and 5 (b) by the substitution for subsection (10) of the following subsection: ‘‘(10) Where— (a) goods or services have been supplied by a vendor at the zero rate in terms of section 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) or 11(2)(k) to a vendor, that is an SEZ enterprise or an [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area; or (b) goods have been imported by a vendor, being an SEZ enterprise or an [IDZ] SEZ operator in a customs controlled area and those goods are exempt from tax in terms of section 13(3), and where a deduction of input tax would have been denied in terms of section 17(2), or to the extent that such goods or services are not wholly for consumption, use or supply within a customs controlled area in the course of making taxable supplies by that vendor, that is an SEZ enterprise or an [IDZ] SEZ operator, those goods or services shall be deemed to be supplied by the vendor concerned, that is an SEZ enterprise or an [IDZ] SEZ operator, in the same tax period in which they were so acquired, in accordance with the formula: A × B in which formula— ‘A’ ‘B’ represents the rate of tax levied in terms of section 7(1); and represents— (i) the cost to the vendor, that is an SEZ enterprise or an [IDZ] SEZ operator, of the acquisition of those goods or services which were supplied to him or her in terms of section 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) or 11(2)(k); or (ii) the value to be placed on the importation of goods as determined in terms of section 13(2).’’. (2) Paragraph (a) of subsection (1) is deemed to have come into operation on the date on which the Special Economic Zones Act, 2014 (Act No. 16 of 2014), came into operation. (3) Paragraph (b) of subsection (1) comes into operation on the date on which the Customs Control Act, 2014 (Act No. 31 of 2014), takes effect. Amendment of section 44 of Act 89 of 1991, as amended by section 37 of Act 97 of 1993, section 100 of Act 30 of 1998, section 98 of Act 53 of 1999, section 168 of Act 60 of 2001, section 88 of Act 20 of 2006, section 43 of Act 61 of 2008, section 271 of Act 28 of 2011 read with paragraph 133 of Schedule 1 to that Act, section 180 of Act 31 of 2013 and section 31 of Act 44 of 2014 28. (1) Section 44 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended by the insertion after subsection (3) of the following subsection: ‘‘(4) (a) A refund of the amount of the excess contemplated in section 16(5) may only be made by the Commissioner if the return reflecting that amount is submitted within five years after the date on which the return was due to be submitted. ‘‘(b) The amount of an excess contemplated in section 16(5) is regarded as a payment to the National Revenue Fund if the amount is reflected on a return submitted after the period contemplated in paragraph (a).’’. (2) Subsection (1) is deemed to have come into operation on 26 October 2016. 10 15 20 25 30 35 40 45 50 No. 40563GOVERNMENT GAZETTE, 19 January 2017Act No. 16 of 2016Tax Administration Laws Amendment Act, 2016 39 39 ‘B’ voorstel— (i) die koste vir die ondernemer van die verkryging van daardie goed of dienste wat aan hom of haar ingevolge artikels 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) of 11(2)(k) gelewer is; of (ii) die waarde wat geplaas is op die invoer van goed in die Republiek soos bepaal ingevolge artikel 13(2).’’; en (b) deur subartikel (10) deur die volgende subartikel te vervang: ‘‘(10) Waar— (a) goed of dienste deur ’n ondernemer ingevolge artikel 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) of 11(2)(k) teen die nulkoers gelewer is aan ’n ondernemer, synde ’n SES onderneming of ’n [NOS] SES operateur in ’n doeanebeheerdegebied; of (b) goed deur ’n ondernemer, synde ’n SES onderneming of ’n [NOS] SES operateur in ’n doeanebeheerdegebied ingevoer is en daardie goed vrygestel is van belasting ingevolge artikel 13(3), en waar ’n aftrekking van insetbelasting ingevolge artikel 17(2) ontsê sou gewees het, of tot die mate dat daardie goed of dienste nie geheel en al vir verbruik, gebruik of [gelewer word] lewering binne ’n doeane- beheerdegebied in die loop van die maak van belasbare lewerings deur daardie ondernemer, synde ’n SES onderneming of ’n [NOS] SES operateur is nie, [sal] word daardie goed of dienste geag gelewer te wees deur die betrokke ondernemer, wat ’n SES onderneming of ’n [NOS] SES operateur is, in dieselfde belastingtydperk waarin dit verkry was, ooreenkomstig die formule: A × B in welke formule— ‘A’ die belastingkoers gehef ingevolge 7(1) voorstel; en ‘B’ voorstel— (i) die koste vir die ondernemer, wat ’n SES onderneming of ’n [NOS] SES operateur is, van die verkryging van daardie goed of dienste wat aan hom of haar ingevolge artikel 11(1)(c), 11(1)(m), 11(1)(mA) of 11(2)(k) gelewer is; of (ii) die waarde wat geplaas is op die invoer van goed soos bepaal ingevolge artikel 13(2).’’. (2) Paragraaf (a) van subartikel (1) word geag in werking te getree het op die datum waarop die ‘‘Special Economic Zones Act, 2014’’ (Wet No. 16 van 2014), in werking getree het. (3) Paragraaf (b) van subartikel (1) tree in werking op die datum waarop die Doeanebeheerwet, 2014 (Wet No. 31 van 2014), in werking tree. 5 10 15 20 25 30 35 Wysiging van artikel 44 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 37 van Wet 97 van 1993, artikel 100 van Wet 30 van 1998, artikel 98 van Wet 53 van 1999, artikel 168 van Wet 60 van 2001, artikel 88 van Wet 20 van 2006, artikel 43 van Wet 61 van 2008, artikel 271 van Wet 28 van 2011 gelees met paragraaf 133 van Bylae 1 by daardie Wet, artikel 180 van Wet 31 van 2013 en artikel 31 van Wet 44 van 2014 40 45 28. (1) Artikel 44 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig deur na subartikel (3) die volgende paragraaf in te voeg: ‘‘(4) (a) ’n Terugbetaling van die bedrag van die oorskot beoog in artikel 16(5) mag slegs deur die Kommissaris gedoen word indien die opgawe wat daardie bedrag reflekteer, ingedien word binne vyf jaar na die datum waarop die opgawe ingedien moes word. (b) Die bedrag van ’n oorskot beoog in artikel 16(5) word beskou as ’n betaling aan die Nasionale Inkomstefonds indien die bedrag gereflekteer word in ’n opgawe wat na die tydperk beoog in paragraaf (a) ingedien word.’’. 50 (2) Subartikel (1) word geag op 26 Oktober 2016 in werking te getree het. 55 No. 40563STAATSKOERANT, 19 Januarie 2017Wet No. 16 van 2016Wysigingswet op Belasting Administrasiewette, 2016 40 40 Amendment of section 55 of Act 89 of 1991, as amended by section 35 of Act 136 of 1992, section 38 of Act 97 of 1993, section 102 of Act 30 of 1998, section 17 of Act 10 of 2006, section 18 of Act 9 of 2007, section 37 of Act 36 of 2007 and section 271 read with paragraph 140 of Schedule 1 to Act 28 of 2011