21. Artikel 4 van die Doeane- en Aksynswet, 1964, word hierby gewysig deur na subartikel (10) die volgende subartikel in te voeg: ‘‘(10A) (a) Wanneer ’n eksterne deursoeking van ’n persoon uitgevoer word, kan ’n beampte, behoudens paragraaf (b), gebruik maak van— (i) enige meganiese, elektriese, beeldvormende of elektroniese toerusting wat ’n aanduiding kan gee dat die persoon moontlik enige spesifieke ding of middel versteek aan of in sy of haar liggaam of in enige goedere wat daardie persoon by hom of haar het; snuffelhonde of ander diere wat opgelei is om hul sintuie te gebruik vir die opsporing van enige spesifieke ding of middel; of (ii) (iii) enige ander opsporingshulpmiddel soos by reël voorgeskryf mag word. (b) ’n Opsporingshulpmiddel bedoel in paragraaf (a) mag slegs gebruik word deur ’n beampte wat opgelei is om so ’n hulpmiddel by die uitvoering van ’n deursoeking te gebruik.’’. 30 35 40 45 50 Herroeping van artikel 4D van Wet 91 van 1964 22. (1) Artikel 4D van die Wet op Aksynsreg, 1964, word hierby herroep. (2) Subartikel (1) tree in werking onmiddellik nadat die Wysigingswet op Doeane en Aksyns, 2014, ingevolge artikel 88 van daardie Wet in werking getree het. No. 39586STAATSKOERANT, 8 Januarie 2016Wet No. 23 van 2015Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2015 22 22 Amendment of section 27 of Act 91 of 1964, as amended by section 10 of Act 105 of 1969, section 7 of Act 84 of 1987, section 15 of Act 59 of 1990, section 18 of Act 45 of 1995 and section 18 of Act 32 of 2014 23. (1) Section 27 of the Excise Duty Act, 1964, is hereby amended by the substitution in subsection (3) for the words preceding the proviso of the following words: 5 ‘‘Any dutiable goods brought into and intended for use in an excise manufacturing warehouse in the manufacture of goods liable to excise duty or fuel levy shall— if locally produced dutiable goods, be entered for home consumption; or (a) if dutiable imported goods, be cleared for home use in terms of the Customs (b) Control Act, and any duty due thereon (including customs duty) shall be paid prior to such use:’’. (2) Subsection (1) takes effect immediately after the Customs and Excise Amendment 10 Act, 2014, has taken effect in terms of section 88 of that Act. Amendment of section 99 of Act 91 of 1964, as amended by section 15 of Act 95 of 1965, section 17 of Act 85 of 1968, section 7 of Act 98 of 1970, section 34 of Act 112 of 1977, section 12 of Act 110 of 1979, section 24 of Act 86 of 1982, section 62 of Act 45 of 1995, section 71 of Act 30 of 1998, section 68 of Act 53 of 1999, section 138 of Act 60 of 2001, section 110 of Act 74 of 2002, section 31 of Act 34 of 2004 and section 74 of Act 32 of 2014 15 20 24. (1) Section 99 of the Excise Duty Act, 1964, is hereby amended by the substitution for subsection (5) of the following subsection: ‘‘(5) Any liability in terms of subsection (1), (2) or (4)(a) shall cease after the expiration of a period of [two] three years from the date on which it was incurred in terms of any such subsection.’’. 25 (2) Subsection (1) takes effect immediately after the Customs and Excise Amendment Act, 2014, has taken effect in terms of section 88 of that Act. Amendment of section 16 of Act 89 of 1991, as amended by section 30 of Act 136 of 1991, section 21 of Act 136 of 1992, section 30 of Act 97 of 1993, section 16 of Act 20 of 1994, section 23 of Act 37 of 1996, section 32 of Act 27 of 1997, section 91 of Act 30 of 1998, section 87 of Act 53 of 1999, section 71 of Act 19 of 2001, section 156 of Act 60 of 2001, section 172 of Act 45 of 2003, section 107 of Act 31 of 2005, section 47 of Act 9 of 2006, section 83 of Act 20 of 2006, section 83 of Act 8 of 2007, section 106 of Act 35 of 2007, section 30 of Act 36 of 2007, section 29 of Act 8 of 2010, section 137 of Act 24 of 2011, section 148 of Act 22 of 2012, section 173 of Act 31 of 2013, section 98 of Act 43 of 2014 and sections 25 and 26 of Act 44 of 2014 25. (1) Section 16 of the Value-Added Tax Act, 1991, is hereby amended by the deletion in subsection (2) of the word ‘‘or’’ at the end of paragraph (e) and by the substitution in that subsection for paragraph (f) of the following paragraphs: ‘‘(f) the vendor, in [any other case, except as provided for in paragraphs (a) to (e)] the case where an amount is deducted from the sum of the amounts of output tax which are attributable to that period in terms of subsection (3)(c), (d), (e), (f), (g), (h), (i), (j), (k), (l), (m) or (n), is in possession of documentary proof, as is [acceptable to] prescribed by the Commissioner, substantiating the vendor’s entitlement to the deduction at the time a return in respect of the deduction is furnished; or in the case where the vendor, under such circumstances prescribed by the is unable to obtain any document required in terms of Commissioner, the vendor is in possession of paragraph (a), (b), (c), (d), (e) or (f), documentary proof, containing such information as is acceptable to the Commissioner, substantiating the vendor’s entitlement to the deduction at the time a return in respect of the deduction is furnished:’’. (g) (2) Subsection (1) comes into operation on 1 April 2016 and applies in respect of tax periods commencing on or after that date. 30 35 40 45 50 No. 39586GOVERNMENT GAZETTE, 8 January 2016Act No. 23 of 2015Tax Administration Laws Amendment Act, 2015 23 23 Wysiging van artikel 27 van Wet 91 van 1964, soos gewysig deur artikel 10 van Wet 105 van 1969, artikel 7 van Wet 84 van 1987, artikel 15 van Wet 59 van 1990, artikel 18 van Wet 45 van 1995 en artikel 18 van Wet 32 van 2014 23. (1) Artikel 27 van die Wet op Aksynsreg, 1964, word hierby gewysig deur in subartikel (3) die woorde wat die voorbehoudsbepaling voorafgaan deur die volgende woorde te vervang: ‘‘Enige belasbare goedere wat in ’n aksynsvervaardigingspakhuis ingebring word en bestem is vir gebruik daarin by die vervaardiging van goedere wat aan aksynsreg of brandstofheffing onderhewig is, moet [ingevolge die Wet op Doeanebeheer]— indien plaaslik vervaardigde belasbare goedere, vir binnelandse verbruik (a) geklaar word; of indien belasbare ingevoerde goedere, ingevolge die Wet op Doeanebeheer vir binnelandse gebruik geklaar word, (b) 5 10 en enige reg verskuldig daarop (insluitend doeanereg) moet voor sodanige gebruik betaal word:’’. 15 (2) Subartikel (1) tree in werking onmiddellik nadat die Wysigingswet op Doeane en Aksyns, 2014, ingevolge artikel 88 van daardie Wet in werking getree het. Wysiging van artikel 99 van Wet 91 van 1964, soos gewysig deur artikel 15 van Wet 95 van 1965, artikel 17 van Wet 85 van 1968, artikel 7 van Wet 98 van 1970, artikel 34 van Wet 112 van 1977, artikel 12 van Wet 110 van 1979, artikel 24 van Wet 86 van 1982, artikel 62 van Wet 45 van 1995, artikel 71 van Wet 30 van 1998, artikel 68 van Wet 53 van 1999, artikel 138 van Wet 60 van 2001, artikel 110 van Wet 74 van 2002, artikel 31 van Wet 34 van 2004 en artikel 74 van Wet 32 van 2014 24. (1) Artikel 99 van die Wet op Aksynsreg, 1964, word hierby gewysig deur subartikel (5) deur die volgende subartikel te vervang: ‘‘(5) Aanspreeklikheid ingevolge subartikel (1), (2) of (4)(a) eindig na verstryking van ’n tydperk van [twee] drie jaar vanaf die datum waarop dit ingevolge enige van dié subartikels opgeloop word.’’. (2) Subartikel (1) tree in werking onmiddellik nadat die Wysigingswet op Doeane en Aksyns, 2014, ingevolge artikel 88 van daardie Wet in werking getree het. Wysiging van artikel 16 van Wet 89 van 1991, soos gewysig deur artikel 30 van Wet 136 van 1991, artikel 21 van Wet 136 van 1992, artikel 30 van Wet 97 van 1993, artikel 16 van Wet 20 van 1994, artikel 23 van Wet 37 van 1996, artikel 32 van Wet 27 van 1997, artikel 91 van Wet 30 van 1998, artikel 87 van Wet 53 van 1999, artikel 71 van Wet 19 van 2001, artikel 156 van Wet 60 van 2001, artikel 172 van Wet 45 van 2003, artikel 107 van Wet 31 van 2005, artikel 47 van Wet 9 van 2006, artikel 83 van Wet 20 van 2006, artikel 83 van Wet 8 van 2007, artikel 106 van Wet 35 van 2007, artikel 30 van Wet 36 van 2007, artikel 29 van Wet 8 van 2010, artikel 137 van Wet 24 van 2011, artikel 148 van Wet 22 van 2012, artikel 173 van Wet 31 van 2013, artikel 98 van Wet 43 van 2014 en artikels 25 en 26 van Wet 44 van 2014 25. (1) Artikel 16 van die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde, 1991, word hierby gewysig deur in subartikel (2) die woord ‘‘of’’ aan die einde van paragraaf (e) te skrap en deur in daardie subartikel paragraaf (f) deur die volgende paragrawe te vervang: ‘‘(f) die ondernemer, in [enige ander geval, behalwe soos bepaal in paragrawe (a) tot (e)] die geval waar ’n bedrag ingevolge subartikel (3)(c), (d), (e), (f), (g), (h), (i), (j), (k), (l), (m) of (n) afgetrek word van die som van die bedrae van uitsetbelasting wat aan daardie tydperk toeskryfbaar is, in besit is van die dokumentêre bewys wat [vir] deur die Komissaris [aanvaarbaar is] voorgeskryf word om die ondernemer se geregtigheid op ’n aftrekking te substansieer op die tydstip wat ’n opgawe ten opsigte van die aftrekking ingedien is; of in die geval waar die ondernemer, in die omstandighede deur die Kommissaris voorgeskryf, nie daartoe in staat is om enige dokument te verkry wat ingevolge paragraaf (a), (b), (c), (d), (e) of (f) vereis word nie, die ondernemer in besit is van dokumentêre bewys, wat die inligting bevat wat vir die Kommissaris aanvaarbaar is, wat die ondernemer se geregtigheid op die aftrekking substansieer op die tydstip wat ’n opgawe ten opsigte van die aftrekking ingedien word:’’. (g) (2) Subartikel (1) tree op 1 April 2016 in werking en is van toepassing op belastingtydperke wat op of na daardie datum begin. 20 25 30 35 40 45 50 55 60 No. 39586STAATSKOERANT, 8 Januarie 2016Wet No. 23 van 2015Wysigingswet op Belastingadministrasiewette, 2015 24 24 Amendment of section 20 of Act 89 of 1991, as amended by section 25 of Act 136 of 1992, section 33 of Act 97 of 1993, section 35 of Act 27 of 1997, section 94 of Act 30 of 1998, section 91 of Act 53 of 1999, section 157 of Act 60 of 2001, section 175 of Act 45 of 2003, section 47 of Act 16 of 2004, section 104 of Act 32 of 2004, section 38 of Act 21 of 2006, section 14 of Act 9 of 2007, section 1 of Act 3 of 2008, section 35 of Act 18 of 2009, section 30 of Act 8 of 2010, section 29 of Act 21 of 2012, section 176 of Act 31 of 2013 and section 99 of Act 43 of 2014