101. Dit dien daarop gelet te word dat as algemene reël ’n administratiewe appèl nie, en trouens geen van die verrigtinge bedoel in Hoofstuk 37 van die Wet op Doeanebeheer nie, die verpligting om ’n reg te betaal raak of opskort nie. Kyk artikel 830 van die Wet op Doeanebeheer. 102. ’n Spesialis appèlkomitee is verpligtend slegs indien appèl teen die toepassing van ’n betwiste waardasiemaatstaf aangeteken word. Indien die appèl teen ’n ander betwiste aangeleentheid soos die gebruik van ’n beweerde verkeerde wisselkoers of verkeerde berekening van hoeveelheid, ens., is, moet die appèl op die gewone wyse aangehoor word. 122 No. 37821 Act No. 30 of 2014 GOVERNMENT GAZETTE, 10 July 2014 Customs Duty Act, 2014 122 goods must be determined in accordance with the first of the following alternative valuation methods, in the order below, that can be used to determine the customs value of the goods: (a) The identical goods method as set out in section 132; (b) the similar goods method as set out in section 133; (c) the deductive method as set out in section 134; (d) the computed method as set out in section 135; and (e) the fall-back method as set out in section 136. (2) The person who clears imported goods for home use or a customs procedure may choose that the order of applying subsections (1)(c) and (d) be reversed. Circumstances in which primary valuation method cannot or may not be used 5 10 129. (1) The circumstances in which the primary valuation method cannot or may not be used for determining the customs value of any specific imported goods are the following: (a) The transaction in terms of which the goods are exported to the Republic is not 15 (b) (c) (d) (e) (f) a contract of purchase and sale; the transaction in terms of which the goods were sold for export to the Republic is a contract of purchase and sale but was concluded otherwise than in the ordinary course of trade under fully competitive conditions, unless subsection (2) applies; there is for any reason no price actually paid or payable for the goods to use as basis for determining a transaction value for the goods; the price actually paid or payable for the goods is not substantiated by supporting documents; the transaction in terms of which the goods were sold for export to the Republic is subject to a term or condition which materially affected the price actually paid or payable for the goods for which a value cannot be determined; there is a restriction as to the resale, disposal or use of the goods which materially affected the price actually paid or payable for the goods, whether the restriction was imposed in terms of legislation or the transaction in terms of which the goods were sold for export to the Republic; (g) a special, arbitrary or abnormal discount, rebate or other reduction from the ordinary competitive price of the goods was or is to be given in connection with the transaction in terms of which the goods were sold for export to the Republic, unless subsection (3) is applied; (h) a part of the proceeds of any resale, disposal or use of the goods accrued or (i) (j) (k) will accrue to the seller, unless subsection (4) is applied; the seller and the buyer have a family, personal, employment or business relationship within the meaning of section 130, unless section 130(3) applies; there is insufficient information to use the primary valuation method for determining the transaction value of the imported goods; or there is reason to suspect that the information available for determining the transaction value of the imported goods is incorrect or defective in any respect. (2) The primary valuation method may despite subsection (1)(b) be used for determining the customs value of the goods if the customs authority determines that the transaction value is acceptable. (3) If a special, arbitrary or abnormal discount, rebate or other reduction contemplated in subsection (1)(g) was or is to be given in connection with a transaction, the primary valuation method may despite that subsection be used for determining the customs value of the goods, provided that the amount of the discount, rebate or reduction is, in addition to the other amounts mentioned in section 131(3), added to the price actually paid or payable for the goods. 20 25 30 35 40 45 50 (4) If a part of the proceeds of any resale, disposal or use of the goods accrued or will accrue to the seller as contemplated in subsection (1)(h), the primary valuation method 55 STAATSKOERANT, 10 Julie 2014 Wet op Doeanereg, 2014 No. 37821 123 Wet No. 30 van 2014 123 volgende alternatiewe waarderingsmetodes, in die volgorde hieronder aangedui, wat wel gebruik kan word om die doeanewaarde van die goedere te bepaal: (a) Die identiese goedere metode soos in artikel 132 uiteengesit; (b) die soortgelyke goedere metode soos in artikel 133 uiteengesit; (c) die deduktiewe metode soos in artikel 134 uiteengesit; (d) die gekomputeerde metode soos in artikel 135 uiteengesit; en (e) die terugval metode soos in artikel 136 uiteengesit. (2) Iemand wat ’n doeaneprosedure kan kies dat die volgorde van die toepassing van subartikels (1)(c) en (d) omgeruil moet word. ingevoerde goedere klaar vir binnelandse gebruik of Omstandighede waarin primêre waarderingsmetode nie gebruik kan of mag word nie 129. (1) Die omstandighede waarin die primêre waarderingsmetode nie gebruik kan of mag word vir die bepaling van die doeanewaarde van enige spesifieke ingevoerde goedere nie, is die volgende: (a) Die transaksie ingevolge waarvan die goedere na die Republiek uitgevoer word, is nie ’n koopkontrak nie; (b) die transaksie ingevolge waarvan die goedere verkoop is vir uitvoer na die Republiek is wel ’n koopkontrak maar is aangegaan op ’n ander wyse as in die gewone loop van besigheid onder volkome mededingende omstandighede, tensy subartikel (2) van toepassing is; (c) daar is om enige rede nie ’n prys werklik betaal of betaalbaar vir die goedere om te gebruik as basis vir die bepaling van ’n transaksiewaarde vir die goedere nie; 5 10 15 20 (d) die prys werklik betaal of betaalbaar vir die goedere word nie deur stawende 25 dokumente bevestig nie; (f) (g) (e) die transaksie ingevolge waarvan die goedere verkoop is vir uitvoer na die Republiek is onderworpe aan ’n bepaling of voorwaarde wat die prys werklik betaal of betaalbaar vir die goedere wesenlik beïnvloed het, maar waarvoor ’n waarde nie bepaal kan word nie; daar is ’n beperking met betrekking tot die herverkoop, vervreemding of gebruik van die goedere wat die prys werklik betaal of betaalbaar vir die goedere wesenlik beïnvloed het, hetsy die beperking opgelê is ingevolge wetgewing of die transaksie ingevolge waarvan die goedere verkoop is vir uitvoer na die Republiek; ’n spesiale, arbitrêre of buitengewone afslag, korting of ander vermindering van die gewone mededingende prys van die goedere is gegee of sal gegee word in verband met die transaksie ingevolge waarvan die goedere vir uitvoer na die Republiek verkoop is, tensy subartikel (3) toegepas word; ’n gedeelte van die opbrengs van enige herverkoop, vervreemding of gebruik van die goedere het die verkoper toegeval of sal die verkoper toeval, tensy subartikel (4) toegepas word; ’n familie-, persoonlike, werks- of die verkoper en die koper het besigheidsverwantskap ooreenkomstig die bedoeling van artikel 130, tensy artikel 130(3) toegepas word; daar is onvoldoende inligting om die primêre waarderingsmetode te gebruik om die transaksiewaarde van die ingevoerde goedere te bepaal; of (h) (j) (i) (k) daar is rede om te vermoed dat die inligting beskikbaar om die transaksie- waarde van die ingevoerde goedere te bepaal in enige opsig foutief of gebrekkig is. (2) Die primêre waarderingsmetode kan ondanks subartikel (1)(b) vir bepaling van die doeanewaarde van die goedere gebruik word indien die doeanegesag bepaal dat die transaksiewaarde wel aanvaarbaar is. (3) Indien ’n spesiale, arbitrêre of buitengewone afslag, korting of ander vermindering beoog in subartikel (1)(g), gegee is of sal word in verband met ’n transaksie, kan die primêre waarderingsmetode ondanks daardie subartikel vir die bepaling van die doeanewaarde van die goedere gebruik word, mits die bedrag van die afslag, korting of vermindering, benewens die ander bedrae genoem in artikel 131(1), bygetel word by die prys werklik betaal of betaalbaar vir die goedere. 30 35 40 45 50 55 (4) Indien ’n gedeelte van die opbrengs van enige herverkoop, vervreemding of gebruik van die goedere die verkoper toegeval het of sal toeval soos beoog in subartikel 60 124 No. 37821 Act No. 30 of 2014 GOVERNMENT GAZETTE, 10 July 2014 Customs Duty Act, 2014 124 may despite that subsection be used for determining the customs value of the goods, provided that the amount of the proceeds that accrued or will accrue to the seller is, in addition to the other amounts mentioned in section 131(3), added to the price actually paid or payable for the goods. Relationship between contracting parties as disqualifying factor for primary valuation method 5 130. (1) For the purposes of section 129(1)(i)— (a) a family or personal relationship includes a relationship between a seller and a buyer as members of the same family, whether the relationship was established by— (i) birth; (ii) adoption; (iii) marriage or other union; (iv) engagement; or (v) cohabitation; (b) an employment relationship includes a relationship between a seller and a (c) buyer as— (i) employer and employee; (ii) employees in the same firm; (iii) director in the other’s firm; (iv) directors in the same firm; or (v) employee and director in the same firm; and a business relationship includes a relationship between a seller and a buyer as— (i) partners in the same firm; (ii) a person and a firm in which that person is a partner; (iii) members of the same close corporation; (iv) a person and a close corporation of which that person is a member; (v) a company and its controlling shareholder; (vi) a controlling company and its subsidiary; (vii) companies in the same group of companies; (viii) companies which are directly or indirectly controlled by the same person; or (ix) companies in which a third person holds or controls more than a five per cent stake in each of them. (2) A business relationship between a seller and a buyer whereby the one acts as the sole agent, distributor or concessionary of the other is not a business relationship for purposes of section 129(1)(i), provided that they are not otherwise related within the meaning of subsection (1)(a), (b) or (c) of this section. (3) (a) The customs authority may despite section 129(1)(i) accept or use the transaction value of any imported goods as the customs value of the goods if the person clearing the goods proves, in accordance with paragraph (b) or in any other way, that the relationship between the seller and the buyer did not influence the price paid or payable for the goods. (b) It must for purposes of paragraph (a) be accepted as sufficient proof that the relationship between the seller and the buyer did not influence the price paid or payable for the goods if the transaction value of the goods closely approximates any one of the following test values: (ii) (i) The transaction value of identical or similar goods purchased at comparable trade and quantity levels by unrelated buyers in the Republic at or about the same time as the goods being valued; the value, determined in terms of section 134, of identical or similar goods imported into the Republic at or about the same time as the goods being valued; or the value, determined in terms of section 135, of identical or similar goods imported into the Republic at or about the same time as the goods being valued. (iii) 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 STAATSKOERANT, 10 Julie 2014 Wet op Doeanereg, 2014 No. 37821 125 Wet No. 30 van 2014 125 (1)(h), kan die primêre waarderingsmetode ondanks daardie subartikel vir die bepaling van die doeanewaarde van die goedere gebruik word, mits die bedrag van die opbrengs wat die verkoper toegeval het of sal toeval, benewens die ander bedrae genoem in artikel 131(3), bygetel sal word by die prys werklik betaal of betaalbaar vir die goedere. Verwantskap tussen kontrakterende partye as diskwalifiserende faktor vir primêre waarderingsmetode 5 130. (1) Vir doeleindes van artikel 129(1)(i)— (a) (b) (c) ’n saamleef-verhouding; sluit ’n familie- of persoonlike verwantskap in ’n verwantskap tussen ’n verkoper en koper as lede van dieselfde familie, ongeag of die verwantskap ontstaan het deur— (i) geboorte; (ii) aanneming; (iii) huwelik of ander verbintenis; (iv) verlowing; of (v) sluit ’n werksverwantskap in ’n verwantskap tussen ’n verkoper en ’n koper as— (i) werkgewer en werknemer; (ii) werknemers in dieselfde firma; (iii) direkteur in die ander se firma; (iv) direkteure in dieselfde firma; of (v) werknemer en direkteur in dieselfde firma; en sluit ’n besigheidsverwantskap in ’n verwantskap tussen ’n verkoper en ’n koper as— (i) vennote in dieselfde firma; (ii) (iii) (iv) (v) (vi) (vii) maatskappye in dieselfde groep van maatskappye; (viii) maatskappye wat direk of indirek deur dieselfde persoon beheer word; of (ix) maatskappye waarin ’n derde persoon meer as ’n vyf persent belang in ’n persoon en ’n firma waarin daardie persoon ’n vennoot is; lede van dieselfde beslote korporasie; ’n persoon en ’n beslote korporasie waarvan daardie persoon ’n lid is; ’n maatskappy en sy beherende aandeelhouer; ’n beherende maatskappy en sy filiaal; elkeen hou of beheer. (2) ’n Besigheidsverwantskap tussen ’n verkoper en ’n koper waarvolgens die een party as die alleenagent, -verspreider of konsessiehouer van die ander optree, is nie ’n besigheidsverwantskap vir doeleindes van artikel 129(1)(i) nie, mits die partye nie op ’n ander wyse ooreenkomstig die bedoeling van subartikel (1)(a), (b) of (c) van hierdie artikel verwant is nie. (3) (a) Die doeanegesag kan ondanks artikel 129(1)(i) die transaksiewaarde van enige goedere as die doeanewaarde van die goedere aanvaar of gebruik indien die persoon wat die goedere klaar, bewys ooreenkomstig paragraaf (b) of op enige ander wyse lewer dat die verwantskap tussen die verkoper en die koper nie die prys betaal of betaalbaar vir die goedere beïnvloed het nie. (b) Daar moet vir doeleindes van paragraaf (a) as voldoende bewys aanvaar word dat die verwantskap tussen die verkoper en koper nie die prys betaal of betaalbaar vir die goedere beïnvloed het indien die transaksiewaarde van die goedere ongeveer dieselfde is as enige van die volgende toetswaardes nie: (i) Die transaksiewaarde van identiese of soortgelyke goedere wat deur nie-verwante kopers in die Republiek gekoop is teen vergelykbare handels- en hoeveelheidsvlakke en op of ongeveer op dieselfde tyd as die goedere wat waardeer word; (ii) die waarde, ingevolge artikel 134 bepaal, van identiese of soortgelyke goedere wat in die Republiek ingevoer is op of ongeveer op dieselfde tyd as die goedere wat waardeer word; of (iii) die waarde, ingevolge artikel 135 bepaal, van identiese of soortgelyke goedere wat in die Republiek ingevoer is op of ongeveer op dieselfde tyd as die goedere wat waardeer word. 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 126 No. 37821 Act No. 30 of 2014 GOVERNMENT GAZETTE, 10 July 2014 Customs Duty Act, 2014 Determination of transaction value 126 131. (1) The transaction value of goods sold for export to the Republic is the price actually paid or payable for the goods when sold for export to the Republic, adjusted by— (a) adding the amounts mentioned in subsection (3); and (b) deducting the amounts mentioned in subsection (4). (2) If the goods are sold for export to the Republic103 in two or more successive transactions, the last sale before the goods arrive at the place of entry in the Republic must be used for determining the transaction value of the goods. (3) The following amounts must be added to the price actually paid or payable for the goods by the buyer, but only to the extent that those amounts do not already form part of the price actually paid or payable by the buyer: (a) Any commission other than buying commission; (b) brokerage; (c) the cost of— (i) packing, including the cost of labour and materials; and (ii) the cost of containers, which must be dealt with as being one with the goods; (d) (e) (f) (g) the value, appropriately apportioned to the goods in accordance with any rules that may be prescribed, of any of the following items which were supplied directly or indirectly by the buyer free of charge or at reduced cost for use in the production, manufacture or sale for export to the Republic of the goods, namely— (i) materials, components, parts and articles forming part of the goods; (ii) tools, dies, moulds and articles used in the production or manufacture of the goods; (iii) materials consumed in the production or manufacture of the goods; and (iv) engineering work, development work, art work, design work, plans and sketches undertaken elsewhere than in the Republic and necessary for the production or manufacture of the goods; royalties and licence fees in respect of the goods, including payments for patents, trademarks and copyright and for the right to distribute or resell the goods, payable directly or indirectly by the buyer as a condition of the sale of the goods for export to the Republic, but excluding charges for the right or licence to reproduce the goods in the Republic; the value of any part of the proceeds of any subsequent resale, disposal or use of the goods that accrues directly or indirectly to the seller; and transportation, loading, unloading, handling, insurance and associated costs incidental to delivery of the goods at the port or place of export in the country of exportation and placing those goods on board a vessel, aircraft, railway carriage or vehicle at that port or place. (4) The following amounts must be deducted from the price actually paid or payable for the goods by the buyer, but only to the extent that those amounts are actual amounts that form part of the price actually paid or payable by the buyer and are distinguishable components of the price actually paid or payable: (a) The cost of transport of the imported goods from the port or place of export in (b) (c) the country of exportation to the place of entry in the Republic; the cost of insurance of the goods from the port or place of export in the country of exportation to the place of entry in the Republic; the loading, unloading and handling charges associated with the delivery of the goods at the place of entry in the Republic;